Gå til innhold

Poster bare litt bilder av treigingen min.

Ranger emnet


Mr.Stream

Anbefalte innlegg

En 318 er nesten mere å ha enn en 320 mener nå jeg da.. Kan iallefall gjemme seg bak ordet fornuft da.. Å betale for sykt høyt bensinforbruk, uten å ha effekt tilgjengelig går under idioti for meg...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake etter en travel begynnelse på helgen.

Takker for alle komentarene. Er greit å få feedback på sinka mi.

 

Jeg kan jo "forsvare" meg vedrørende min 318 med 4er. Da jeg var 18 kjøpte jeg min fars gamle Mazda. Den hadde jeg i 6 år. Lenge nok ja. En mannsalder for noen.

Endelig kom tiden jeg kunne ta meg råd til å få en nyere bil som jeg fikk velge selv. Men hadde satt ett tak på 250000kr,-

 

Tenkte først på Audi som maaange andre. Var først A3, så A4. Men etter min far kjøpte sin E46 318i var det gjort. Syntes bilen var bare helt digg. Ja, selvfølgelig kunne den være sprekere. Men gud så digg bil.

E36 var uaktuelt for min del. Jeg ville ha en BMW som ikke "alle" ungdom hadde fra før. Og en bil som var oppbrukt ang. styling og vanskelig å få et personlig preg over uten at det kostet skjorta.

DERE MED E36: Ikke heng meg nå da. Jeg synes E36 er en meget flott og god bil.

 

Så da var valget klinkende klart. Heller en slapp E46 enn en E36 med 6er. Ja jeg synes at 6er lyden er skikkelig herlig.

 

Så klart da jeg skulle ha meg ny bil var det skikkkelig tørke av 318 E46 med en del utstyr. Kriteriet mitt var sportseter og sort interiør. Ville helst hatt sort eller sølv bil da. Men var ikke å oppdrive. Leita og leita. Så dumpa jeg borti den jeg har i dag.

Fikk den hjem og ferdig med skilter for 240000,-

Var ganske billig da. 320i lå på ca 300000. Ble for mye det.

 

Slik er historien min.

 

Jeg har jo egentlig ikke gjort så mye med bilen. Men er forsåvidt fornøyd. Alt jeg har gjort ble gjort i løpet av det første året jeg hadde bilen.

Jeg vet at det har vært masse pes ang. meninger om M-Technik logoer på ein ikke M BMW. Mattene kjøpte jeg hos BMWSpesialisten. Matter måtte jeg ha for det fikk jeg ikke med da jeg kjøpte den. Mattene var billige og pene. Da var valget greit.

Ellers så har jeg vurdert å fjerne øyelokkene. Er gått lei av dem.

Enig med dem at bilen får et litt sløvt blikk. Men vi får se.

Grillen ble bytttet i sommer. Da kjøpte jeg nye helkrommede originale nyrer. Noen sier sikkert da at det er en wannabie 6er. Siden alle E46 med 6er kommer med helkrommede nyrer. Ikke 316, 318 og 320D. Men jeg synes det er penest med helkrommet.

 

Hadde masse planer for bilen tidligere. Komplett Breyton stylingkit. Ingen her i alle fall som har det. Kompressor fra ESSTuning. Var til og med i kontakt med dem. De garanterte 190 hk med kompressoren. Hadde nok blitt gøy det i en 4er. Alle må jo være enig i at den er sintere fra 0 enn 6eren.

Men plutselig satt jeg og dama og tegna kontrakt på en splitter ny leilighet. Da gikk bilen i dass. Så nå er det andre prioriteringer.

 

Så da ender det med å ha bilen i tre år til akkurat slik den er (hvis vi klarer avdrag på huslån, studielån og billån).

Så blir det nok ny E46 2002 facelift. Men da en 318i eller 320D.

 

Så da her jeg fortalt om og forsvart min 318i.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Stream

 

Bilen din er fin den, må også si at det er ikke alle som har råd til en M3/325i og slikt hvis det ene kriterie er og ha en noelunde ny bil, inkludert meg selv. Jeg prioriterer andre ting en bare BMWen min, den kommer beklaglig nok i andre rekke.

05 BMW E61 525IA Touring

 

x 01 BMW E46 320d Sedan

x 95 BMW E36 320i 24v M-tech

x 92 BMW E36 320i 24v Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villejan: Filteret er GREEN Twister. Et vanlig konfilter som er inni et konisk rør. En veldig frekk lyd av det.

KJøpte det via Johs Lunde dekkservice i Stavanger.

Men det er http://www.felgimport.no som har argenturet på GREEN.

 

1031215313.18894.381_small.jpg

 

Vikings: Ja plutselig dukker det opp andre ting som er av høyere prioritet enn andre. Man kan jo ikke få alt man peker på hvis man ikke har kontoen til det. :)

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

En 318 er nesten mere å ha enn en 320 mener nå jeg da.. Kan iallefall gjemme seg bak ordet fornuft da.. Å betale for sykt høyt bensinforbruk, uten å ha effekt tilgjengelig går under idioti for meg...

 

Herregud...

 

Har man den minste bilinteresse så gir man faen i om bilen bruker 1 eller 1.2 liter på mila. ;-)

 

Dessuten går neppe 320 i kategorien "sykt høyt bensinforbruk, uten å ha effekt tilgjengelig".

 

Først av alt så er ikke 320 noen sinke i Norge. Uansett type. Snittbilen i Norge har 110hk. 320 ligger langt over dette. Den nyeste 320 har 2.2-liter og 170hk, og går virkelig greit.

 

For å illustrere litt mtp bensinforbruk:

 

Da jeg hadde E36 320iA (2.0-literen på 150hk) kjørte jeg langtur til Krsand fra Stavanger med fire voksne mann i bilen, pluss fullt bagasjerom (øl og bagasje), og bilen gikk på 0.78/mila ned dit. Lå jevnt over ca. 15-20km/t over fartsgrensa, og hadde en del forbikjøringer. I tillegg flat pedal i alle bakkene med krabbefelt for å komme forbi køer med sinker.

 

Til/fra jobb gikk stort sett på 0.95-1.0l/mila (3.5 mil hver vei i 50-80 soner, samt gjennom en mindre by).

 

Bykjøring (i storbyer) gikk på 1.2-1.3 (til automat å være er det ganske så greit).

 

Det skal også legges til at jeg for det meste kjørte temmelig hardt, og for å holde tilsvarende tempo med en mindre motor kreves enda høyere turtall og hardere press, og det gjør at bensinen renner gjennom.

 

320i er et veldig godt kompromiss i mine øyne. Der får man alt. Man får grei effekt, herlig lyd, den nydelige motorkarakteristikken til rekkesekseren, skikkelige bremser (skiver både foran og bak) og en bil som det er "litt mer med", sånn totalt sett.

 

EDIT: Beklager nok en gang avsporing, Mr. Stream. Klarte ikke la være å svare på det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår