Gå til innhold

et fryktelig dumt spm om felg og dekk

Ranger emnet

vegsir

Anbefalte innlegg

da jeg kjøpte bilen min fikk jeg med 17toms sommerfelger. selger fortalte at det var en liten bulk i hver av bakfelgene. og de gjorde at hvis jeg treffer en riktig humpel så spretter dekket inn på felgen, og selvfølgelig lufta ut:angry: nå har dette skjedd et par ganger. men så var det noen som mente på at kanskje dekket er litt for smalt til felgen. dekket er 255 bredt, og står på en 10 toms bred felg. synes fremdekka stikker mere ut på siden av felgene enn det bakdekka gjør.

så spm er altså: er 255 i smaleste laget på 10 toms felg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ville ha sjekket de felgene, evt hevet kjøpet.

for det skal ikke skje.

å heve kjøpet er ikke aktuelt. for selger sa jo ifra og jeg kunne velge mellom 3 forskjellige sett. og jeg valgte selvfølgelig de tøffeste, som hadde nesten nye dekk:titties:

men er jo gankse logisk i grunnen da. når flere som jeg har sett har 265 på 9 toms felg. og så har jeg smalere dekk på bredere felg. har hørt på pris på retting, og det kom til å koste ca 5-800 pr felg. men tror ikke den lille bulken har noe særlig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er jo gankse logisk i grunnen da. når flere som jeg har sett har 265 på 9 toms felg. og så har jeg smalere dekk på bredere felg.

Woooow!! Hadde 9x16 Borbet felger med 215/40-16... Så syns 265 hørtes MYE ut på 9 toms! ...Men så er jo dekkstrekk tingen og da.. :titties:

Edit:

Har du bilde av felgene med strekk?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å heve kjøpet er ikke aktuelt. for selger sa jo ifra og jeg kunne velge mellom 3 forskjellige sett. og jeg valgte selvfølgelig de tøffeste, som hadde nesten nye dekk:titties:

men er jo gankse logisk i grunnen da. når flere som jeg har sett har 265 på 9 toms felg. og så har jeg smalere dekk på bredere felg. har hørt på pris på retting, og det kom til å koste ca 5-800 pr felg. men tror ikke den lille bulken har noe særlig å si.

Kan jo evt være sprekk i felgen:/!

Å selv så kjørte jeg 215/35 på en 9"felg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg kjøpte bilen min fikk jeg med 17toms sommerfelger. selger fortalte at det var en liten bulk i hver av bakfelgene. og de gjorde at hvis jeg treffer en riktig humpel så spretter dekket inn på felgen, og selvfølgelig lufta ut:angry: nå har dette skjedd et par ganger. men så var det noen som mente på at kanskje dekket er litt for smalt til felgen. dekket er 255 bredt, og står på en 10 toms bred felg. synes fremdekka stikker mere ut på siden av felgene enn det bakdekka gjør.

så spm er altså: er 255 i smaleste laget på 10 toms felg?

255 på 10" skal ikke være noe problem...

Woooow!! Hadde 9x16 Borbet felger med 215/40-16... Så syns 265 hørtes MYE ut på 9 toms! ...Men så er jo dekkstrekk tingen og da.. :titties:

Edit:

Har du bilde av felgene med strekk?

265 på 9" går også fint...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok gir meg. var på en sånn dekksjappe i dag. og der fortalte han at de hadde hatt 245 på 10 toms felg. så da er det jo egentlig bare en mulighet igjen og det er felgen. fikk tilbud på nye 17/ 8.5 toms felger. kunne få dem for 4400kr. så tror jeg må slå til på det. var sånne med mange eiker i ganske tøffe egentlig. men er litt usikker på om de passer på min bil. noen som har bilde? er sånne med ganske mange eiker(ikke sånn mange veldig tynne!). og så var det bmw logo på dem. og den stakk vel litt ut fra selve felgen tror jeg. sier dere sikkert omtren ingenting men:titties:

hvor mye kan jeg ta for de gamle felgene uten dekk?minst en av dem må rettes.

CIMG1902.jpg

CIMG1729.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider