Gå til innhold

Hva er best av Subaru og Audi.

Ranger emnet

iceman/STI

Anbefalte innlegg

Tror..blablabla

Tre sølv er lite verdt, folk husker antall serie, ikke antall andre plasser. Subaru var heldig med gullet, og mange mener dette var juks, selv folk med greie på reglene. Hadde de vært gode hadde de klart å henge med nå og, men de beviser gang på gang at de ikke har det som skal til. Og neida, jeg hater ikke subaru, skulle gjerne hatt en impreza gt rundt 2000mod :)

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tre sølv er lite verdt, folk husker antall serie, ikke antall andre plasser. Subaru var heldig med gullet, og mange mener dette var juks, selv folk med greie på reglene. Hadde de vært gode hadde de klart å henge med nå og, men de beviser gang på gang at de ikke har det som skal til. Og neida, jeg hater ikke subaru, skulle gjerne hatt en impreza gt rundt 2000mod :)
Hva folk husker er ikke relevant, poenget er at når man er blandt de to beste i rally VM fire år på rad, da har man ikke jukset seg til det. Problemet nå er at bilen de har brukt de siste åra er feilkonstruert, men pga regler fikk de ikke forandret mye før sist runde i Mexico.

Men hva med Audi da? De kom, etter intens lobbyvirksomhet for å få lov, med brask og bram med sin Quattro, første med 4 WD i rally. Når de andre teamene kom etter ville ikke Audi mer. Da gikk de over til baneracing med "standardbiler", BTCC o.l, hvor alle andre kjørte 2 WD, og vant som de ville. Etter noen år ble 4 WD forbudt der, da trakk Audi seg snart ut fordi de ikke var overlegne lenger. De begynte da med langdistanseløp, og nå har de fått forandret reglene slik at f.eks Le Mans ikke lenger er mulig å vinne med bensinmotor, noe Audi nyter svært godt av.

Konkurere på like premisser virker ikke å være Audis sterke side. Får de det ikke som de vil, så vil de ikke være med

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dette oppsummerer bra.. Sakset fra et annet forum:

Audi er jo ganske enkelt det trygge valget. Det er så forbasket trygt fordi de vet at alle kollegene med Passat og Golf (av lidenskap til biler...) vil nikke anerkjennende når de hører at du har kjøpt Audi. For ikke å snakke om hvor trygt det er å kjøre Q7en rundt i hyttefeltet. Og å kjøre til barnehagen i Quattro'en er jo rene paradeøvelsen i ren trygghet. Jeg tør påstå at flertallet av de som kjøper Audi kjøper merket ut hva de tror andre mener om Audi - det er ren gruppepsykose og status. Ganske latterlig.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Ottesen oppsummerte det ganske bra.

Det handler ikke nødvendigvis om reelle grunner og rasjonell tenking.

Det handler ganske ofte om følelser.

Yess ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Audi fordi det er en driftssikker bil.

Jeg kjøpte Audi fordi den ser forbasket bra ut.

Jeg kjøpte Audi fordi bilen ga meg følelsen av kjøreglede og komfort.

Jeg kjøpte Audi fordi jeg fikk et inntrykk av kvalitet og ingeniørkunst.

Jeg kjøpte Audi fordi jeg likte den gode feelingen førermiljøet ga meg.

Jeg kjøpte Audi fordi jeg følte meg trygg bak rattet i den.

Jeg kjøpte Audi fordi tyskerstuk glatt utkonkurrerer rice.

Jeg kjøpte Audi fordi bilen kledde meg.

Jeg kjøpte Audi fordi den rett og slett var herlig å kjøre.

Jeg kjøpte Audi fordi jeg hadde lyst.

Trenger man noen annen grunn?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med det jeg reagerte mest på først. Impreza ble slaktet i fjord da den understyrte VESENTLIG i en test iforhold til Evo.

Har ikke 10 grunder men her er grundene til at jeg valgte min.

4x4

5 seter

stor plass

ikke gå som en bøtte møkk

Anonym

driftsikker

under 200000

Jeg letet LENGE for å oppfylle alle de kravene og konklusjonen var at det var KUN AUDI som klarte å oppfylle samtlige krav.

Desuten så skriker Impreza SE PÅ MEG! Og det er noe jeg har sluttet å strebe etter siden jeg fylte 20 år.

Edit. Desuten så er det kult å kjøre en anonym bil med 5 personer + bagasje og fortsatt kjøre fra 80% av de du møter på veien.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud kor teit...

æ har faktisk veldig gode grunner til å kjøpe audi framfor subaru!!

kan starte med at:

det er en grunn til at audi blir brukt som ransbiler... di raser ikke fra hverandre!!! går godt, å meget politelig!

ALLE japser har så sinnsYYkt stygge interiør.. det slår aldri feil... det ser ut som at en 2006-7mod har hentet interiøret fra tidlig 80mod toyota camry!!! det er rett og slett trasig!! du kan sette en subaru 1,6 attme en wrx, da vil du fort oppdage at eneste forskjell er setene...alt annet er det samme i begge bilene.. det er jo helt sykt... subaru har klart å laget en stor knapp midt i midtkonsollen som KUN dimmer lyset på den lille klokken i instrumentet..(det er vel den teknologien som det er hintet til tidligere i tråden)

har en kompis som hadde en gt for noen år siden.. det var en 2000mod han skrøyt så veldig av den bilen.. den mistet turbo trykk å fusket masse.. enden på historien var fabrikkny motor til 60-70000... den hadde lav km!!

fattern sin audi e gått 700000 nu, det e en 95mod a6! den e orginal uten at det er byttet noe (bortsett fra slitedeler)

det sier litt

det er også noe med subaru eiere... det er som at di er et annet folkeslag!!! jeg vurderte subaru før, men slo det veldig for fra meg da jeg gikk inn på subaruforumet for å få litt tips om bilen!! når forumgrunnlegger skriver regler der det står at det ikke er lov å skrive "AUDI" eller "EVO", da er noe galt..jeg følte meg rett og slett uønsket!!! hørte at man kunne bli bannet hvis man skriver noen av delene!!!

hva sier det om subarueiere??? di er et eget folkeslag! det er grunn nokk til meg å få subaru i vranghalsen!!

jeg har ingen plana om å kjøpe subaru lenger, å takk gud for det!! audi har problemer med forstilling, det er ikke til å legge sjul på, men ellers er det sykt brae å politelige biler..

jeg jobber som karroserioppretter, å har litt peiling siden vi får inn subaru, volvo, renault, peugeot! vi har mest subaru, det er vel bileierne som trur di har bedre biler enn di egentli har!!:)

ser masse rart, f.eks. skal lite til for at en subaru blir skjev...

det med å komme inn hit å lage en diskusjon som det trådstarter nå har gjort er teit.. hvis han vil ha trøst for sitt audihat, så kan han gå til subaruforumet... får sikkert hjelp der!!! det er sikkert mange som er enig med trådstarter også!! men hold det inni dere!!! det er ingen grunn til å lage kvalme!!! inne på auditråden her, så ligger det en tråd som viser hva du må se etter ved kjøp av audi... gå dit å se!!!

kos dere videre med diskusjon:) har sagt min mening..

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med å komme inn hit å lage en diskusjon som det trådstarter nå har gjort er teit.. hvis han vil ha trøst for sitt audihat, så kan han gå til subaruforumet... får sikkert hjelp der!!! det er sikkert mange som er enig med trådstarter også!! men hold det inni dere!!! det er ingen grunn til å lage kvalme!!! inne på auditråden her, så ligger det en tråd som viser hva du må se etter ved kjøp av audi... gå dit å se!!!

kos dere videre med diskusjon:) har sagt min mening..

Å disse Audi er ikke lov altså??. Men å disse Subaru derimot som DU gjør det er helt greit??

Det er flere som jobber med biler her

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke jeg som starter en tråd der jeg disser subaru...

når man starter en tråd der man disser audi, så må man regne med litt pepper!!!!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke jeg som starter en tråd der jeg disser subaru...

når man starter en tråd der man disser audi, så må man regne med litt pepper!!!!

Det var vel derfor tråden ble starta, men du sier det er for dumt å disse Audi, mens du selv disser Subaru-

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår