Gå til innhold

Mye jobb å bytte Krysset i rattstammen?Hvor finnes godkjenningspapirer på lesjøfors?

Ranger emnet

posse

Anbefalte innlegg

hei, det er ikke sikket du må bytte det.. Sjekk om det er skrudd til.

Jeg hadde slakk i mitt også og da bare strammet jeg med 10'er nøkkel..

Her er lesjöfors papirene:

http://www.volvo-power.net/div/lesj%F6fors.pdf

adobe acrobat får du på http://www.adobe.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klagde over at det var RUST VANN fra lageret :@

Batteriet var LØST

Vognkort manglet

Feil lys innstilling

Senkesett ikke godkjent

Krysset i rattstamme

2 øverste feil klarte han som skulle klargjøre bilen til EU å glemme å fikse!

- 99 Mercedes C180 W202 /// AMG

[x]83 Volvo 245 TIC Team White Project

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klagde over at det var RUST VANN fra lageret :@

Batteriet var LØST

Vognkort manglet

Feil lys innstilling

Senkesett ikke godkjent

Krysset i rattstamme

2 øverste feil klarte han som skulle klargjøre bilen til EU å glemme å fikse!

Verkstedet kan ikke fikse vognkort for deg.

Batteriet fikser du enkelt selv, lysinstilling må nok utføres, da de vil henge over denne nå.

Ps. Fjærer må godkjennes hos biltilsynet! Verkstedet har ikke lov å eu-godkjenne den uten godkjent senkesett i vognkort.

Er det lager i krysset??

Ps. om det ikke er slakk, men bare rust-vann, så vask over da og gni inn med noe olje elns :P hehe..

Kan ellers si at mange verksted finner på ting som egentlig ikke er noe å henge seg opp i, pga. de håper på jobben med å fikse etterpå.. Noen vil si at mekanikere har ufortjent dårlig rykte på seg, men jeg vet om flere verksted som har masse svin på skogen, ting som blir godkjent av biltilsynet etter verkstedet har gitt mangellapp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognkort - LÅ i hanskerom

Senkesettet blir vell dyrt å få stemplet inn?

Du må bestille time på biltilsynet.

Det du kan gjøre, er å be om etterkontroll kombinert med godkjenning av senkefjærer.

Det er nok ventetid på denne timen for godkjenning, så da ber du om utsettelse på etterkontrollen også, pga. nettop ventetid på den timen.

Husk å si at du må ha godkjent fjærene pga. feil på eukontrollen vedr. fjærene.

b.t. kan ikke føre opp nye poster på eu-kontrollen, i tilfelle du er redd for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet :D Menne han jeg snakket med sa jeg bare skulle vise han TUV papirene så skulle han fikse resten!

ok, da er den grei..

hør vha de skal ha for lysjusteringen, det tar ca. 5 minutter max.. biltilsynet fyren i bergen tok den for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i kristiansand er dem helt for jælige når det gjelder godkjenning av senkesett.

Dem skal ha TUV papirene oversatt til Norsk for at dem skal gidde å kikke på dem i det hele tatt. Det er ike alltid like lett ettersom lesjofors aldri har gitt ut Norske papirer. Har skaffet meg svenske og engelske så hvis dem ikke godtar dem så blir det bråk.!

Sjekk opp i dette med BT du så vet du hva sm må gjøres. :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp inne å fikk mitt sett stempla i vognkort,kosta 550,- da det bare gjaldt dette tok de etterkontroll gratis (veldig ok)

Bare husk at du må ha hjulstillingskontroll etter senking, dersom du ikke har det.

mine Tuv papirer var også på tysk uten at de sa noe på det.

Ang krysset på rattstammen kan det være litt vrient å få av dersom du skulle måtte bytte det, jeg brukte en solid hammer og brukte tid for å få av mitt, men det måtte gi seg!

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i kristiansand er dem helt for jælige når det gjelder godkjenning av senkesett.

Dem skal ha TUV papirene oversatt til Norsk for at dem skal gidde å kikke på dem i det hele tatt. Det er ike alltid like lett ettersom lesjofors aldri har gitt ut Norske papirer. Har skaffet meg svenske og engelske så hvis dem ikke godtar dem så blir det bråk.!

Sjekk opp i dette med BT du så vet du hva sm må gjøres. :)

Du kan jo påklage vedtaket.

Men, det du skal være obs på, er at kravet er at fjærer ikke skal kunne vries på, noe man kan gjøre med feks. gule koni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krever de papirer under eu-kontroll selv om senketsettet står i vognkortet??

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider