steinarne Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 vraket bilen for en uke siden og ble fortalt at jeg måtte betale en ekstra måned, er det lov å ta forsikring for en bil som ikke eksisterer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfbil Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Artig sak... ring forbrukerrådet og spør. Jeg hadde IF tidligere. Solgte en bil, leverte salgsmelding og flyttet forsikring over til ny bil. Alt ok. Trodde jeg. Til jeg fikk en feit regning 3 måneder senere. Bilen hadde ikke blitt omregistrert, men vraket etter 2 måneder av ny eier. Hos IF sto jeg fortsatt som eier, og de ga (ordrett) faen i hvem som hadde rett. De skulle bare ha penger av meg for at ny eier ikke hadde ordna forsikring. Hjalp ikke at jeg hadde flytta forsikringa over på den nye bilen. Unødvendig å si at jeg aldri noensinne kommer til å bli kunde av IF igjen... (som generelt er et dyrt drittselskap med mindre du er dame på 62, bor alene på en øy på vestlandet med 3 hengelåser på garasjen, og kjører Berlingo med 1 liters motor) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 vi har if.. å betaler 800 i måneden, for bil, hus, og to unger.(meg og søstra) så er ikke så ille da. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarne Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 prøvde forbrukerrådet men de henviste meg til en annen nemd, men da ble alt så offisielt. Skal ringe selskapet mitt på mandagen å spørre litt nærmere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Artig sak... ring forbrukerrådet og spør. Jeg hadde IF tidligere. Solgte en bil, leverte salgsmelding og flyttet forsikring over til ny bil. Alt ok. Trodde jeg. Til jeg fikk en feit regning 3 måneder senere. Bilen hadde ikke blitt omregistrert, men vraket etter 2 måneder av ny eier. Hos IF sto jeg fortsatt som eier, og de ga (ordrett) faen i hvem som hadde rett. De skulle bare ha penger av meg for at ny eier ikke hadde ordna forsikring. Hjalp ikke at jeg hadde flytta forsikringa over på den nye bilen. Unødvendig å si at jeg aldri noensinne kommer til å bli kunde av IF igjen... (som generelt er et dyrt drittselskap med mindre du er dame på 62, bor alene på en øy på vestlandet med 3 hengelåser på garasjen, og kjører Berlingo med 1 liters motor) finnes ikke berlingo med 1 liters motor Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Har hatt samme oppfatning om IF selv, men har begynt å lure litt.. Gjenstridige skulle ha 16k året for full kasko på Preluden, samma skulle IF. Men hos IF var det inkludert innbo og ulykkesforsikring? WTF, jeg som alltid har trodd at IF var dyrest? Jaja, skal ikke klage jeg :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfbil Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 finnes ikke berlingo med 1 liters motor Du skjønte sikkert meningen likevel, ikkesant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Forsikrig er svindel, uansett hva selskapet heter. Når de kan forlange 46000 i året på en Ford Mondeo 1,8 115 HK stv 97 modell, da fortjener de ingen annen betegnelse. Men back to topic. Tror nok du skal ringe klagenemnda ja, ev en advokat Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Nettopp avregistret en bil selv. Fikk regning for inneværende mnd, men skal visstnok få igjen for de dagene som jeg ikke hadde bil. Gjensidige riktignok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrejl Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 de kan ikke ta penger for en mnd ekstra uten at bilen eksisterer nei. Er det samme når man selger bil feks 15. i en måned så må man betale forsikring for hele måneden men får igjen penger for 15dager man ikke har hatt bil i. Siter Et hav av felger og dekk til gode priser: Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg