Gå til innhold

B230FK Problemer, help bitte!

Ranger emnet


angstkid

Anbefalte innlegg

Hei,

 

- når bilen min har stått en kanskje 6-7 timer ++ uten å bli kjørt og når jeg skal starte den, så starter den, men med engang jeg gir gass "kveles" den. Og må starte på nytt og tråkke veeeldig forsiktig på gassen så turtallet stiger sagte men sikkert. Men etter å ha kjørt litt og starter innen 6-7 timer, er alt i skjønneste orden. Hva kan være feil?

 

- en annen ting er når jeg har kjørt litt, og bilen står på tomgang i kanskje 15 min, stiger motortemperaturen voldsomt. Da må jeg ut å kjøre den ned igjen. Hvorfor?? Motoren er jo helt orginal bortsett fra skrudd trykk. 1BAR. Så det bør jo ikke bli sååå varmt?

 

- og, kan lambdasonden "brenne" pga den står for nærme turboen? den står ca 10 - 12 cm bak turboen sånn som den står nå.

 

 

Takker for svar:)

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du chippa bilen din??? Motorstyringa henger ikke helt med hvis du skrur opp ladetrykke på orginal chippen.

 

nei, den er ikke chippa.. så det kan ha noe å gjøre med at den er så vanskelig å starte når den har stått ei stund?

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt temp-giver vil jeg tippe. Såvidt jeg vet, uten å noen gang ha tatt i en bil med original FK, styres el-vifta av bensin hjernen på bilen. Er ihvertfall porter på den for høy/lav hastighet på vifta. Får hjernenfeil informasjon om temperaturen på motoren, pøser den på med mer bensin enn nødvendig, og skrur ikke vifta på. Ergo for varm motor og kjøreproblemer.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører du med popoff? orginal? uorginal? begge deler? uten?

sjekk også feilkodene dine. si ifra om du har noen.

fyrer det ut av potta?

 

Den orginale popoffen sitter der ja. FÅr feilkode 2-3-2, aner ikke hva dette er tho', får sjekke haynes eller noe.. Tsja, litt stikkflammer av og til!

 

takk for svar alle så langt:)

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3-2 betyr at du har for mye eller for lite bensin på tomgang..

 

1 bar hørtes litt vel mye ut på en org. FK uten chip.

 

Allright, men det var jo ikke sånn med engang vi skrudde trykket, problemet oppsto først ca 1.5 uke etterpå?

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår