Gå til innhold

B230FK Problemer, help bitte!

Ranger emnet

angstkid

Anbefalte innlegg

Allright, men det var jo ikke sånn med engang vi skrudde trykket, problemet oppsto først ca 1.5 uke etterpå?

sjekk temp giver på sprute...

kan garantere deg at det er denne som er fucka...

den kan nå tro at det f.eks er 40- grader mens det i realiteten er 20+ grader....og vill da kjøre på mer bensin for og kjøre motor varm fortest mulig (som en gammeldags chok)

er du med?

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk temp giver på sprute...

kan garantere deg at det er denne som er fucka...

den kan nå tro at det f.eks er 40- grader mens det i realiteten er 20+ grader....og vill da kjøre på mer bensin for og kjøre motor varm fortest mulig (som en gammeldags chok)

er du med?

Yes, er med på den! Skal gå til innkjøp av ny når lønninga tikker inn, så satser jeg på at det er det!

Tusen takk:)

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt temp-giver vil jeg tippe. Såvidt jeg vet, uten å noen gang ha tatt i en bil med original FK, styres el-vifta av bensin hjernen på bilen. Er ihvertfall porter på den for høy/lav hastighet på vifta. Får hjernenfeil informasjon om temperaturen på motoren, pøser den på med mer bensin enn nødvendig, og skrur ikke vifta på. Ergo for varm motor og kjøreproblemer.

låner tråden litt jeg.. hmm jeg har vifta på reimhjulet, ikke el vifte.. men kan det fortsatt være temp givern som er defekt.. at den gir for mye suppe på tomgang pga den tror motoren er kald og at den da stopper.. hvis jeg "hjelper" motorn litt på tomgang så kan den holde seg der, men andre ganger ikke.. hvis jeg kjører i vanlig fart på eks 4 gir og tar inn clutchen så stopper motoren..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider