olds Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Endelig fikk jeg fingeren ut av en viss plass og fikk ryddet garasjen,så nå har demonteringen av olds'n startet for alvor.Det meste av cromen utvendig er fjernet og nå er intriøret nesten ute,jeg fikk meg BIG SUPRISE når jeg tok ned tak trekket det snødde rust i bøtter og spand ned,kan ikke si at amrikanerene har den store finishen på bilene det var ikke så mye som en liten flekk med grunning i taket bare blanke stålplater:( Jeg rengner med å legge ut bilder etter vært som restaureringen sklir fremover. Jeg har også begynnt å demontere Camaroen til kjerringa,felles for begge bilene er at de har brukt noe så vanvittig mengder med karosserikitt over alt,har vel fjernet så mye at jeg kan lage en klump på størrelsen med en håndball foreløpig så jeg rengner med at det blir å kjøpe en "pall" med kitt på Biltema når jeg starter på monteringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Keep up the good work!!! Skal følge med på prosjektene dine!!! Er det flere som har prosjekter i vinter? Har sjøl planer om å lakkere bilen på etter vinteren så det er vel bare å klemme i gang med demontering og sliping..... :) Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Originally posted by GS 66 Keep up the good work!!! Skal følge med på prosjektene dine!!! Er det flere som har prosjekter i vinter? Har sjøl planer om å lakkere bilen på etter vinteren så det er vel bare å klemme i gang med demontering og sliping..... :) Ihvertfall overhaling av motor, den er i deler nå.. Blir litt trimming oxo. åsså må j få fixa døra snart......... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Bilde av Buick`en før vinter prosjektet starter. Ser ikke så værst ut i lakken på bilde... men bilder kan juge..... er veldig krakkelert spesielt oppå forskjermene og bag. lokket. Må nok slipes ned til plata og da kan det jo dukke opp overaskelser.... Det hadde jo sett bedre ut med skiver bak også...men det spørs hva en klarer å få "lurt unna" revidert husholdningbudsjett...!!! Blir nok ikke satt i gang før ælj jakta er over.. men vinter`n er jo lang her på berget så...stay tuned!:D Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Akkurat nå holder jeg på med toppen av dørene. Svære åpninger der siden det er dører fra en tak-bil der jeg har kappet vekk vindusrammene pluss 5-6cm nedover døra. Dette området blir nå erstattet med tilsvarende platedel hentet fra en Mercedes W123. Hvorforfor akkurat fra denne bilen? Fordi MB'en har svært tynne skrapelister. De vil derfor bygge minimalt oppover og ikke ødelegge den fine linjen på toppen av roadsterkarosseriet. Tidligere i sommer har jeg erstattet kanalene på begge sider og området foran sidedørene på begge sider (se bilde). Har også tettet luka oppå Cowl'en, modifisert cowl'en for å passe den type frontrute jeg etterhvert skal ha på. Neste inngrep blir å flytte torpedoveggen 6-8 cm bakover (svært positivt for vektfordelingen å få motoren bare noen få cm ekstra bakover). Dørene må rustsveises nederst samt utstyres med låser, håndtak , sentrallås og el heiser. Alt av nødvnendige deler har jeg liggende (ja, unnatt ytre håndtak, forresten). Dette blir MYE jobb. Nå har sikker de fleste sluttet å lese, men spesielt interesserte kan se mer på hjemmesiden: http://home.online.no/~staalgi/index.cfm NB! Jeg har endret bakgrunnen slik at det går an å lese der uten å bli "hugutullåt".:D Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Da skal det skje en hel del. LS1 motor og T56 kassa skal ned i det diiiigere motor romet i Vega`n så skal alle smådelene som pedal stel lages og tilpasses. Girkassetunellen må nok lages ny og mye mye mere. Så skal Alfa få overhalt bakakselen og bytta litt karosserideler nederst på bakskjermane. Delen skal forresten håndlages i morra av meg i engelsk hjul :D Så håper jeg Alfa er klar for Italia tur i Mai da skal vi ned og være følgebil i Mille Miglia hvis alt klaffer for han som skal kjøre. Så en hektisk vinter begynner nuh. Stå på gutter og Jenter. Erik A Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by Era Da skal det skje en hel del. LS1 motor og T56 kassa skal ned i det diiiigere motor romet i Vega`n så skal alle smådelene som pedal stel lages og tilpasses. Girkassetunellen må nok lages ny og mye mye mere. Så skal Alfa få overhalt bakakselen og bytta litt karosserideler nederst på bakskjermane. Delen skal forresten håndlages i morra av meg i engelsk hjul :D Så håper jeg Alfa er klar for Italia tur i Mai da skal vi ned og være følgebil i Mille Miglia hvis alt klaffer for han som skal kjøre. Så en hektisk vinter begynner nuh. Stå på gutter og Jenter. Erik A Du skulle hatt gear drive du! kjøpe? :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by Air 63 Du skulle hatt gear drive du! kjøpe? :) Hehe ja stemmer de men motoren er solgt og det passer ikke i den nye LS1 motoren serru. Era (Deler fra USA under veis hehe) Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 I vinter skal det skje ting ja. :D Kan ikke akkurat måle meg med dere da, men så er jo jeg i moped alderen... :) Har en Suzuki SMX (Supermotard moped) som skal bygges opp i vinter. Ramma skal lakkes, samme med alle deksler. Så skal det styles.... Skal bytte lyktekåpe, sette på noen fete Averbis hendelbeskyttere, og diverse andre ting. Så skal jeg bestille trim sylinder fra Danmark. Jeg får da et sylindervolum på ca 70cc (ikke all verden), men en toppeffekt på mellom 14hk og 19hk. Skal selvfølgelig også montere en effekt eksosanlegg (Arrow) og større forgasser (Dellerto 26mm flatside) og bytte reed ventiler osv. Regner med en toppfart på 120-140km/t... kommer ann på dreving. :D Bil blir det neste vinter... Ruller en Chevrolet Caprice inn i garasjen da regner jeg med :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Jeg skal gjøre ferdig min 73 Mustang Mach-1 som jeg har restaurert i tre år. Skal også gjøre ferdig 75 Firebirden min Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by moldestuket Jeg skal gjøre ferdig min 73 Mustang Mach-1 som jeg har restaurert i tre år. Skal også gjøre ferdig 75 Firebirden min tøff! åssen dekk har du bak?? ser litt mandig ut :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Er 275 på 10" bred felg :-) Litt Bøllete. Blir kanskje 9" bak istedenfor. Disse stikker utafor og står nå på en 74 Camaro som bygges om til 72 med oppstikker ets. Finner bilde av den på http://www.moldestuket.com Skal ha på litt frisk lakk, og ellers er bilen veldig bra. Hva har skjedd med døra di da air63 ? Triste saker ! Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Han som eide bilen før meg hadde et lite uhell.... :( Og nå står bilen ute uten motor og panser og det snør...... :( :( :( Må få taua den hjem i garasjen snart.... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Trimming på gang ? Vi har en haug med deler vis du mangler noe Bilder ? Vi må få igang V8 forumet vettu :-) http://www.moldestuket.com Kult å se hva som bygges å skrues på Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by moldestuket Trimming på gang ? Vi har en haug med deler vis du mangler noe Bilder ? Vi må få igang V8 forumet vettu :-) http://www.moldestuket.com Kult å se hva som bygges å skrues på Ja, jeg vil ha nye topper!!!!! Og kanskje noen 030 stempler med litt topp?! Må stikke avgårde til tannlegen nå..... smile! :D Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg