Gå til innhold

shm: Honda Accord 2.3i SR - rullende prosjekt

Ranger emnet

shm

Anbefalte innlegg

Da lager jeg en liten tråd om min bil og.

Det er altså en Accord 2.3i SR, 1994 modell. H23A3 motor, 158hk.

Tenzo-R induction kit, Edge Racingsports grenrør, DC Sports shortshifter, KoniSport dempere/fjærer (35mm senk).

Har hatt bilen i ca 1,5 år nå, og har gjort en god del med den både innvendig og utvendig.

Stereoanlegget styres av en carputer med Windows XP/Centrafuse.

Macrom 500W monoblokk

Macrom 4x90W forsterker

Alpine Type-R 6.5" kompsett framme

Alpine Type-R 12" sub

Pioneer 3-veis 300W 6x9" i hattehylle

Stinger 1F kondensator koblet til monoblokk

Bilen ble kjøpt som vrak for en fin liten sum etter at den hadde tippa på taket i en snøskavel. Så omtrent sånn ut:

p6050189st6.th.jpg

Bilen ble reparert til original stand igjen, og "fiksa" mer og mer etter hvert!

Gjør det enkelt og legger ut bilder av diverse :)

Hjemmelagde øyelokk:

dsc00341dk2.th.jpg dsc00349bt0.th.jpg

Bagasajerom:

photo00274vb.th.jpg photo00286gh.th.jpg

Suben er bytta ut med en Alpine Type-R 12" :)

Dashbord og carputer:

p72000024fd.th.jpg photo00429bu.th.jpg photo00410ug.th.jpg

Frontleppe: (universal carcept leppe som ble tilpassa)

dsc00447df8.th.jpg dsc00449li5.th.jpg dsc00451ly2.th.jpg

dsc00461lk7.th.jpg dsc00462wm8.th.jpg dsc00488mm1.th.jpg

Motorrom:

dsc00423oo2.th.jpg

Og så et bilde av bilen nå, samt felgene som ligger og venter på nye sommerdekk :)

dsc00500zj4.jpg

dsc00424gl4.jpg

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hva som skjer videre med denne bilen, virker som du liker å gjøre ting på egenhånd..;)

Legg gjerne ut en liten how-to på å lage øyelokk, har hatt planer om det lenge, men aldri kommet så langt..

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har skjedd litt da! Sørpa kom og tok knekken på leppa. Den er nå i 4 deler... :(

Var ikke helt fornøyd med finishen på felgene. Var ganske billige :) Så i dag ble de pussa ned, og til helga forhåpentlig vis blir de lakkert gunmetal. (Er man litt pirkete som pusser ned og lakkerer felgene før de i det hele tatt har hatt gummi på seg?)

Får se hva jeg orker når det gjelder "styling", været nå for tiden frister ikke til å begynne med større prosjekter. Blir i såfall til at jeg hiver meg rundt med byggskum og former ny leppe framme og bak, og prøver å bredde/senke kanalskjørtene litt.

Har flere bilstereoprosjekter på gang nå mot sommerseongen, så er ikke alt man får tid til!

Legg gjerne ut en liten how-to på å lage øyelokk, har hatt planer om det lenge, men aldri kommet så langt..

Nå har det seg sånn at jeg tok ikke så mange bilder når jeg lagde dem. Blir mer utfyllende oppdateringer her hvis jeg begynner på noe nå. Lagde tråden etter at øyelokkene var lagd..

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider