chevy8 Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 har fått tilbud på en tom korta bakaksling chevy 10 bolt men det eg lurer på er ka som vil lønne seg og være mest holdbart til rundt 600hk er ute etter en bakaksling med diff og er ca 3-6" kortere enn en orginal camaro 74 bakaksling.. noen som har et tips til ka eg bør gå for? sier ca 600 hk for da slipper eg å tenke på om bakakslingen tåler det når/hvis eg trimmer/bytter til BB Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 er vel bare å gå for en ford 9" bygd for formålet da vel :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Dette vet jeg ikke helt sikkert men en orginal 10 bolt er visst ikke trygg over 450Hp, men som sagt dette er jeg ikke sikker på. Jeg har en 10 bolt, ca. 450 på veiva, og det går bra. (i vart fall til nå..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 http://www.hotrod.com/techarticles/axle_rear_end_guide/ Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 De fleste har ikkje grep/ chassis til å knekke en aksel som tåler 450hk eller deromkring. Oftest så er det andre faktorer som spiller inn. UTSLITT! Men nå det er sagt så har en derimot grep....... Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enC|ave Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Er da en Trans Am fra Vartdal, med 680hp som gikk en god stund med en orginal 10 bolter. Den blir kjørt med dragslicks, tror akselen takka for seg etter et års tid, men det er da ikke så rart:boxing En matros her ombord som har en T/A med en 502cid, som har gått 2 år med den orginale 10 bolteren å gatedekk. Ikke en ulyd i den akselen. Men skal du sette på feite dragslicks så blir det vel verre, tror ikke det er noe problem så lenge du har vanlige gatedekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Husk att den "orginale" første gen 10 bolt var 8.2" og så var det 12 bolt som var sterkere. Men når 12 bolt'n forsvant så ble 10 bolt 8.5". Tror 12 bolt var ca 8.750". 8,5" har nesten like kraftige lager. Det som gjør att en aksling ryker er att pinionen "klatrer" på kronhjulet. Da er det en fordel med kraftig pinion lager og sterkt hus og event forsterket bak cover med bolter mot lagercap'ene. Gode drivaksler og c-clip eliminator kit er ikke feil... men så var det dette med grep igjen :-) Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 vanskelig å få tak i en ford 9" tilpasset camaro? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 http://www.currieenterprises.com http://www.moserengineering.com http://www.strangeengineering.net/ Bare å dra kortet..... Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 vanskelig å få tak i en ford 9" tilpasset camaro? kikk på linkene eller ebay, kan kjøpes bolt on Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Å min mening er at 9" Ford aksel er oppskrytt da de finnes i en haug utgaver og langt fra alle er verstigmateriale... 10 Bolt er i mine øyne undervurdert MEN her må man velge riktig utgave. De finnes fra 6.5" (Vega R4) til 8.5" (Camaro, Chevelle osv) og meget sjelden 8.75". Svakhetene med 10 Bolt er C klipsene som holder stikk akslene på plass og at yttere hjullager ruller direkte på drivakslene. Dette fører til at hvis ikke de yttere byttes i tide ødelegges indere lager banen på stikk akselen og akslene må byttes. Går det langt nok ja så blir det slakk i yttere lageret og C klipsa ryker og stikkakslene er på tur ut... Så er spørsmålet har man en 10Bolt hva koster det og fikse feila kontra og bytte til en 9" som er tung og drive bruker opp mere effekt og koster flesk og få tilpasset en Camaro f.eks. Men skulle jeg bygget Rod el no annet og måtte korte eller bytte aksel er nok 9" mye enklere og få deler til samt men kan lett bytte sluttutveksling. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 spørte desse firmaene hva en ford 9" tilpasset camaroen koster som tåler opp mot 600 hk ferdig bolt on liksom.. da fikk eg svar at prisen blir omtrent 3500$+shipping and taxes så det var litt drøyt akkuratt nå. får vel nøye meg med 1 svart stripe bak camaroen endå.... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 men har akkuratt demontert en 8,5 askling fra delecamaroen og denne kunnejo shaines opp og bytte innmat i + en diff men spørsmålet er jo kor dyrt det blir og da! noen som vil foreslå ka eg bør gjøre? -vente å kjøpe ford 9" -ikkje gjøre noe -fikse opp 8,5 akslingen ?? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Kanskje sette inn en trutrack diff? Diff og nye lager kommer vell på en 500-600 fra summitracing + olje. burde vell bli en 5000 ferdig momset. Jeg har akuratt satt bort arbeidet, men det er ikke for at det er vanskelig uten før at jeg er lat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 DET ER vanskelig å bytte dif,shimse dreva, å få alt på stell... Å en trenger noe spesialverktøy... For de som driver med dette daglig, så er det sikkert ok å holde på med... men lur ikke folet til å tro at dette er like enkelt som å skifte viftereim.... 9 tom, 9tom, 9 tom.........:boxing Klart en sur Chevy 8,5 holder en stund... MEN! Hva gir bilen mest etterverdi???? Jo, 9 tom! Å det er ikke dyrt å lage fester til 9 tommen, så lenge den bilen din har bladfjærer... Bare å sveise på fester.... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.