Gå til innhold

Hvilken bakaksling?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

DET ER vanskelig å bytte dif,shimse dreva, å få alt på stell...

 

Å en trenger noe spesialverktøy...

 

For de som driver med dette daglig, så er det sikkert ok å holde på med... men lur ikke folet til å tro at dette er like enkelt som å skifte viftereim....

 

9 tom, 9tom, 9 tom.........:boxing

 

Klart en sur Chevy 8,5 holder en stund... MEN!

 

Hva gir bilen mest etterverdi????

 

Jo, 9 tom!

 

Å det er ikke dyrt å lage fester til 9 tommen, så lenge den bilen din har bladfjærer... Bare å sveise på fester....

 

At det er vanskelig og bytte diff er en MYTE MYTE MYTE.

 

Hvis alt du skal er og ta ut åpen diff og sette inn sperre klump og bruke samme dreva ja da er det i 90% av tilfellene en ut og inn prosses flytte drev bytte lager og stappe inn.

 

Men begynn og bytte drev/utveksling ja se da harru litt jobb.

 

Men spesial verkstøy? joa for og måle slakk men det treffer dreva hverandre der de skal ja da er trolig slakken ok.

 

Må ikke så sånne myter vettu Bead 10Bolt holder MYE bedre en ryktet.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er vanskelig og bytte diff er en MYTE MYTE MYTE.

 

Hvis alt du skal er og ta ut åpen diff og sette inn sperre klump og bruke samme dreva ja da er det i 90% av tilfellene en ut og inn prosses flytte drev bytte lager og stappe inn.

 

Men begynn og bytte drev/utveksling ja se da harru litt jobb.

 

Men spesial verkstøy? joa for og måle slakk men det treffer dreva hverandre der de skal ja da er trolig slakken ok.

 

Må ikke så sånne myter vettu Bead 10Bolt holder MYE bedre en ryktet.

 

Era

 

ja... å du har Jaguar aksel.....:blunk:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største jobben med å skifte utvekslig er å måle sette piniondyben. Tannklaringen/ backlash ordnes sidevis. Man kan klare hele jobben med blåfarge men lettest er om en har verktøy for dybden. Skal en derimot kun sette inn sperre med same utveksling så er dette rett frem. Forutsetter att en vet litt omm tannhjul og "hypoidsnekker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER vanskelig å bytte dif,shimse dreva, å få alt på stell...

 

Å en trenger noe spesialverktøy...

 

For de som driver med dette daglig, så er det sikkert ok å holde på med... men lur ikke folet til å tro at dette er like enkelt som å skifte viftereim....

 

Jeg fikk da bytta både diff og utveksling med god hjelp av en kompis på min 7.5" 10bolt. brukte ikke noe spesialvertøy annet enn en hydraulisk presse og lageravdrager. Spes vanskelig var det ikke...

 

Fordelen med en ford er vel ikke noe mer enn at det er den som er mest brukt og derfor alltid noen som har deler liggende akkurat som med msd og holley.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell måleinstrument man trenger? Det er ikke noen direkte spesialverktøy til en GM 10Bolt?

 

Jeg har snakket med et par som har gjort dette og de mente at det slett ikke var vanskelig, men å andre siden hva er lett.....?

Så ikke hør på meg jeg har ikke gjort dette. Men hadde jeg tid hadde jeg gjort det :-) Det ser ikke vanskelig ut.

 

Det var en ganske bra bruksanvisning på eatonperformance.com sidene, hvordan man innstallerer en trutrack, men den er umulig å få opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et selvlaget dings for å måle pinjonghøyde og en måleklokke for å måle backlash er vel hardly spesialverktøy (selv om jeg ikke har surra meg til å lage/kjøpe :))

 

Eneste verktøyet jeg burde hatt som jeg ikke hadde er det verktøyet for å utvide diffhuset, men jeg hadde flaks med shimsing og det sklei rett på plass. Verktøyet er ikke spes vansklelig å lage om man gidder.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... å du har Jaguar aksel.....:blunk:

 

Ja klart det dumt og bytte ut noe som satt i bilen ;)

 

Men som du skriver man kjøper 9" en gang men man får vel neppe igjen penga med mindre resten av bilen også er like heftig da ;)

Noe den bør være skal man ha bygge verstig akesel.

 

Joa skal man bytte mere en fra åpen diff til sperre/brems er det straks litt mere verktøy.

Vil man ikke gjøre dette selv har jeg kontakter eller Bead kan sikkert sette deg i kontakt med noen i Telemark.

 

Flytte fester til en 9" er jo en enkel jobb fysisk MEN man skla jo også få pinion vinkel riktig.

Å kaster man detta under et steinalder chassi med bladfjærer ja da kan man likegjerne beholde det som står der spørr du meg...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begyne med å stille deg spørsmålet om hvordan du tenker å bruke bilen og hvor mye penger du ønsker å legge i aksel.

Har du tillgang på 8,5 10 bolt så finnes det innmat som duger både på gata og på stripa til en hvis grad i allefall. C-clips eliminatorer finnes å kjøpe til disse.

9 tommer er en sterkere aksling og finnes jo med bladfjærfester på Mustang i allefall så det burde være mulig å få tak i en som passer til Camaroen, men neppe billigere enn 10 bolter.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår