Gå til innhold

Dynamoreima kviner

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

 

i det siste har dymanoreima hvint/masa lagd stygge lyder. Om jeg sprayer på litt 5-56 på reima/hjulet som står lengst mot fronten slutter det.

 

Har demontert reimstrammerene og sjekket lager, sprayet med avfetting på hjula og brukt høytrykkspyler, men ingenting hjelper. Reima er forresten helt ny.

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt akkurat samme problem.

Tok på reimspray så ble lyden borte, men om bilen sto stille i ett par timer var lyden tilbake.

Prøvde det meste for å få vekk lyden uten at jeg skjønte hvorfor. Men etter jeg byttet dynamoen pga strømtull så ble lyden borte!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på VR6en... Spraya på litt smøring, og det forsvant noelunde... Gode greier tenkte jeg.. Men så kom det igjen etter litt.. Mye høyere... Og reimen røk...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at det kommer fra dynamoen ja, men er ikke sikker.

 

Fosvinner om jeg sprayer "kjemikalier" på, men om jeg stopper og lar bilen stå kommer det tilbake.

 

Reima er stram nok, har brukt "strekkfisk" på den uten at lyden var der, så kom lyden, da bytta jeg til strammedemperen som står på orginalt. Men ingen bedring....

 

Skal se mere på det imorra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem med min jeg også.

Prøvd det meste jeg kan komme på av "reimspray" uten hell..

Kan vel ikke være at reima er for stram?

Den var jo bra før og har ikke tukklet med den før/etter lyden kom.

 

Har tannreimsdrift, men skal ikke være sånn lyd for det:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært ein idè å tatt av reima og vaska reimhjul og reim med noe som fjerner fett, istedenfor å sprøye på meir av det som lager lyd å får den til å slure.

Hvis den ikkje slutter da, og ingen skade/slitte reimhjul, samt rett bredde på reim, så kan det være lager i dynamo, servopumpe eller vannpumpe, men dette høres vanligvis ikkje ut som ei slurende reim.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår