Gå til innhold

Spinning med Audi 100/5000 Turbo

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Trenger du stk bleedventiler? Ein til vakumslangen, og ein til å justere turbotrykket? Er det vanskelig å montere bleedventil? Kva er prisen på noe slikt? Dyre saker? :P

Du får handlet endel småtteri på Torshov bilrekvisita og Biltema, ikke snakk om store utgiftene. Det er litt variasjon på hvilke 10VT Audier som virkelig kan chippes, da motorstyringen er litt vel enkel på et par av disse. Uansett, legg til noen hundre kroner og få på et skikkelig analogt ladetrykksmeter når du driver med dette, så er du 100% sikker på hvilket ladetrykk som er. Har litt kjapp info etc på hjemmesiden om trim av 10V, er henvisning til noe artikler fra NordicAudi der og.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

selfølgelig får du understyring når begge bakhjula går akkurat likt, og vil dermed presse fronten fremover, helt til du får nok effekt (turbolagg skjønner du..) og river løs bekke bakhjula... Understyring meg i ræva:P

 

Klarer akkurat samme understyringa med min mercedes...

 

Slapp av, bare kødda

 

Her er mer leik

http://www.youtube.com/watch?v=-de2BOHfM5Q

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det og. Hehe.

 

Klarer 0,4 i ladetrykk dra rundt noen rå dumpventiler? :)

 

tja, er jo ganske stor mengde luft når en såpass stor turbo snurrer. eller bare bleede den og kjør trykket til 0.9 bar :) kan hjelpe deg jeg vis du bor i nærheten av oslo

 

Edit : du bodde vist i "fartsdump fra voss" :P

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur på Voss ja. Hehe.

 

Kva dumpventil er god til org ladetrykk? Vil ikkje ha standard "ptshhh" lyd, meir slik som denne:

 

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=2BFqPJoYk0M"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=2BFqPJoYk0M" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur på Voss ja. Hehe.

 

Kva dumpventil er god til org ladetrykk? Vil ikkje ha standard "ptshhh" lyd, meir slik som denne:

 

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=2BFqPJoYk0M"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=2BFqPJoYk0M" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

 

den lyden der tror jeg det blir vanskelig og få ordnet. Får denne ved å ha ett stort åpent filter, og uten noe som helst dump.

Samme som jeg hadde på s4`en min :)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår