Sæther Racing Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 I går var jeg på biltema for og kjøpe skiver til Omega A LS 87- Jeg hadde dagen før vørt og handlet 2 calipere fra en høgger, som var i veldig god stand, som satt på facelift omegan. en 93- model eller noe... Jeg begynnte og demontere og skulle sette på "nye" calipere og skiver og klosser. Caliperne var ikke like, og skiva på min Gamle LS var mye større. Så "nye calipern" passet ikke rundt den store nye skiva. Da var jeg og hentet nav fra 93- omegan, og har montert det også. Da fikk jeg det til og passe, men jeg møtte bruke orginal skiva som fulgte ,med calipern, litt slitt , men slipte ned kanten, så den holder litt... Så jeg oppgraderte bremsene fra 87- til 91- facelift bremser, bremsene satt på en 92- 2.0 stv. Men det jeg lurte var... Skivene men ikke klossene var større på gammle omegan min i diameter, var de også bedre? og hvordan går dette på en eu godkjenning?men nyere typen bremser...? :chevy Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Da har jeg fått montert alt , og bremser som bare pokker!deiligt med nye bremser.! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy Corsa Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 ikke noe problem med de bremsene der.. de er jo type godkjent til bilen.. :P Siter 96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd X 94 Crazy Corsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Så bra..tenkte bare .pga skivene var mye mindre i diameter liksom. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Nå er det vel et skille på calipere rundt 89. Men skivene er vel det samme Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Nope, skivene er mindre fra 89. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 så før 89 hadde de større skiver ? hvilken dimensjon ? Min 90 modell skal i følge mekonomen.no ha 258x24mm og 3000 modellen skal ha 296x28mm. Det står kun at modellene før 89 har andre calipere og klosser men samme skiver. Før 89 er det delco calipere, etter 89 er det ate calipere. Finner ikke noe sted dette står, men skal sjekke dette opp mot haynes boka en av dagene. Så jeg regner med at det er navet som er forskejllen på disse modellene, caliperene har ikke lik høyde og derfor vil dem ikke passe omhverandre på navet og rundt skiven. tror det er grunnen til at du ikke fikk calipere fra 90 modell til å passe på din 87mod ;) Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Det er feil. Caliperne er anderledes og skivene er hakket større en de "nyere". Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 1.8 - 2.0 - 2.4 sedan har 256x24 skiver fra 86 til 93. 1.8 noen få modeller hadde 256x12.6 ikke ventilert. 3.0 12v har 280x24 2.6 dual ram og 3.0 24v har 296x28. Som det nevnes tidligere ble det byttet fabrikat på caliper og klosser, men skivene har alltid vært like. Når det gjelder stasjonsvogn er det litt i hytt og pine angående modell og motorstørrelse. Kommer også litt an på om det opprinnelig har vært varevogn. Da kom de fleste uansett motorstørrelse med 296x28. Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 .....Skivene var ulike fra omega 87, til omega 91, i størrelse, anderledes calipere er det også, 87 skivene foran var større i diameter og passet ikke overhode med 91- calipere. tror hva du vil men passet gjorde det ikke.... Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john magne Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 da må det ha vert byttet til større bremser på denne tidligere. muligens 3,0 12v bremser siden du sier att klossene var noe mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 det vet jeg ingen ting om , men de gammle skivene var mye større en de nye.. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 kan du måle skivene som sto på ? så kan vi jo se om det var skiver fra 3.0l Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 jeg har kastet de :( vi sier 3000 vi ;) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.