Gå til innhold

Epoxy grunning

Ranger emnet

Blast_off

Anbefalte innlegg

Hei, har lakt på noe epoxy grunning på bilen. Enkelte plasse ble det litt tjukt, og etter at det har stått i noen dager så kan en skrape dette vekk med en skarp gjenstand. Er dette krise eller vil dette tørke skikkelig om det står i noen dager til? Er ikke på noen synlig plass, men bak en fanger. Hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... detter er penslet på over et middel som heter corroless rust killer. tempen var nok litt under det den burde være. Det som er problemet er at dersom man tar en kniv kan man bare skrelle dette av, er dette noe som vil bli bedre om det står eller burde jeg bare få det av å gjøre det på nytt. er ikke så nøye hvordan det ser ut da det er skult bak fangeren, men vil jo ikke at det skal ruste igjen

Underlaget var sandblåst og vasket med vaske tynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok ikke coroless'en vært skikkelig tørr nei, hvor mange dager fikk coroless'en tørke før du hadde på epoxy'n? kan også være at dei to produktene ikke tåler hverandre også, så det er nok best å fjærne allt, og begynne på nytt igjen

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde stått i 3-4 dager, og tørketiden står 2 timer før overlakkering. Men er det ingen mulighet at dette tørker skikkelig opp dersom den står i noen dager ( i solen). Det er ikke noe problem å ta på dette og å presse og dra bortover, det er når en tar en skarp gjenstand og skraper det ikke går så bra.

Men dersom dette ikke tørker skikkelig opp.. vil dette da miste rustbekyttelses effekten sin? (det skal også vanlig grunning, lakk og body utenpå.)

Er jo heller ikke noe tegn til at de har reagert med hverandre, var heller ikke noe problem å pusse over det med 150 sandpapir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har fått stått ute i solen idag, og det virker allerede nå som om det er mye stivere. Lar den stå i noen dager til og ser hvordan det er. Tro dette blir bra om den får stå i noen dager. Er som sakt ingen tegn til reaksjon mellom de to stoffene. Kan jo være det tar litt lengre tide siden epoxyen er penslet på? blir jo ofte litt tjukkere lag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje jeg veit hva som har skjedd..

gjorde det samme da jeg lakka 740en.

det viste seg etterpå at epoxy reagerer med rust killeren.

du ville fått samme reaksjon dersom du hadde lagt sparkel over. det står at stoffet er overlakkbar på "bruksanvisningen" men det står nok også at det ikke skal brukes ved direkte kontakt med epoxy..

- volvo 240, 88 mod.

er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider