Gå til innhold

lurer på om motoren eg har kjøpt et LH2.2 eller 2.4...HJEEELP!

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

 

har kjøpt ein FT motor fra ein volvo 760.

 

den skal være ein 89 mod.

 

hvordan kan eg sjekke om dette er LH2.2 eller 2.4?

 

det er borra hull til svinghjulsgiver. men det var ikkje svinghjulsgiver på den. ialefall ikkje når eg fekk motoren.

 

var automat kasse på motor....

 

snakket med læreren min. og han sa at eg kunne sjekke luftmassemåleren, om det var justering på den. og siden eg ikkje har massemåleren så kan jo dette bli litt vanskelig.

 

 

håper noen kan hjelpe meg

 

 

Mvh Sølve Mortveit

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står støpedato og nr på toppen. Men tror nok du har en b230et med motronic.

 

 

 

hvorfor ET?

 

det står jo "JETRONIC" på styreenhetene...

 

+ at motoren er rett og slett ikkje ein ET...hehe

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på fordeleren, uten kabler = 2.4, med kabler er 2.2.

 

er montert fordeler framme på blokka, å den er fra ein K motor...

 

men er det ikkje nåken "idiot" sikre tein på om det er 2.4 eller 2.2?

 

 

 

eg har alle 3 styreenhetene som fulgte med, står det noe på nåken av dei?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du luftmassemåler med sluttnummer 016 har du lh 2,4.

 

Lh 2,2 har annet nummer samt "justeringsskrue" ved siden av kontakten.

 

k-fordeler? om den er ifra b230k så er den tom,og da må det nesten være lh2,4.

 

760 turbo fikk vel ikke lh2,4 før 1990 men,er det en sen 89 mod kan det være lh2,4

 

hulldeling 60-2 på startkrans/svinghjul=lh2,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du luftmassemåler med sluttnummer 016 har du lh 2,4.

 

Lh 2,2 har annet nummer samt "justeringsskrue" ved siden av kontakten.

 

k-fordeler? om den er ifra b230k så er den tom,og da må det nesten være lh2,4.

 

760 turbo fikk vel ikke lh2,4 før 1990 men,er det en sen 89 mod kan det være lh2,4

 

hulldeling 60-2 på startkrans/svinghjul=lh2,4

 

ok. men på svinghjulet var det ikkje nåke krans. til svinghjulsgiver! det sto ikkje på svinghjulsgiver heller så...

 

det kan og siest at motoren har banke sensor plassert på blokka, der som den skal plasserest. i toppen av blokka mellom sylinder 2 og 3

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår