Gå til innhold

Hve er denne antennen brukt til?

Ranger emnet

1984GTD

Anbefalte innlegg

Skal fjerne antennen som er festet fremme ved panseret og bruke den som står på taket bak.

I dag sjekket jeg om antenne-ledningen på antenna bak på taket var dradd frem til cockpitten i bilen sånn at jeg kan koble den på cd-spilleren.

Fulgte ledningen fra taket og ut i bagasje-rommet. Endestussen tyder på at det er blitt brukt VHF-samband/radio i bilen. Noen som har formening om hvorfor?

Kanskje dette er en eks securitas-bil / politi-bil -muligheten er vel der.. ?

Vet at securitas kjørte golf II en god stund, da jeg selv jobber for firmaet.

IMG_6389.jpg

IMG_6391.jpg

Skal vel gå fint å skifte ut kontakten på ledningen og feste på en kontakt som går inn i antenne-munndelen på cd-spilleren ja?

Eller noen som mener at jeg skal skaffe meg politi-radio/samband :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel å bytte kontakten ja, men jeg ville seriøst ikke brukt den antenna der, greit med hver sin smak osv, men den var überfæl:shake

Ville montert noe alà dette istede

43806.JPG

43804.JPG

Hadde vært morsomt med samband da: "Breaker one nine, breaker one nine, this is the RubberDuck over":D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel å bytte kontakten ja, men jeg ville seriøst ikke brukt den antenna der, greit med hver sin smak osv, men den var überfæl:shake

Ville montert noe alà dette istede

43806.JPG

43804.JPG

Hadde vært morsomt med samband da: "Breaker one nine, breaker one nine, this is the RubberDuck over":D

Hehe, da er det notert. Ny antenne skal bli. Den er faktisk überfæl den der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider