Gå til innhold

Blir ikke lyd i anlegget. (Har husket remote)

Ranger emnet

SSRFW

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har også vært inne på tanken! De er helt nye og aldri brukt før! Synes det var så rart at det skulle skjedd noe med begge 2 i såfall! På forsterkeren er det Input, Pre-Out og Bypass Out eller noe slikt, så da regner jeg med at den skal på Input.. Skal prøve rett fra en annen bil senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også vært inne på tanken! De er helt nye og aldri brukt før! Synes det var så rart at det skulle skjedd noe med begge 2 i såfall! På forsterkeren er det Input, Pre-Out og Bypass Out eller noe slikt, så da regner jeg med at den skal på Input.. Skal prøve rett fra en annen bil senere

Snodige greier :P Hvilke forsterkere er dette da??

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 stk Audison! En monoblokk; 1.1K og en 2kanaler; 2.9! Prøvde med en biltema phono i sta, ikke noe skjedde! Nå har jeg prøvd ny spiller, phono, høytaler! Da har jeg strøm og forsterker igjen! Kan det være dårlig jording noen plass? Burde det ikke ha spilt ok til en viss grad da? Eller er det noen hemmelige knotter jeg ikke finner på forsterkeren:)

Gain er prøvd på flatt jern med utrolig lite resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn SSRFW.

Er det en fabrikkbygget kasse du har? og er det ett eler 2 elementer(subber) jeg var just borti en kamerats anlegg. Der var seriekoblingen på subbene inni kassa fucka opp. Kobla de riktig og det ble rå lyd med en gang;) Testet dette?=)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 stk Audison! En monoblokk; 1.1K og en 2kanaler; 2.9! Prøvde med en biltema phono i sta, ikke noe skjedde! Nå har jeg prøvd ny spiller, phono, høytaler! Da har jeg strøm og forsterker igjen! Kan det være dårlig jording noen plass? Burde det ikke ha spilt ok til en viss grad da? Eller er det noen hemmelige knotter jeg ikke finner på forsterkeren:)

Gain er prøvd på flatt jern med utrolig lite resultat!

Mulig det kan være dårlig jording.Ville prøvd å jorde mest mulig av komponentene. Har også hør om jording mellom Signalkabelen og Head Unit.Altså fra den jordingskappa på signalkabelen mot jord på cd spiller.Vet ikke om d funker men.

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske nøye med å koble, koblet 2stk 4Ohm spoler i paralell og målte, det var ganske nøyaktig 2Ohm så da er vel det ok? Det vil vel si at subben ikke er ødelagt også eller? Det med jordingen mot phono hørtes pussig ut.. Har jo brukt spilleren lenge med samme type phono? Er ikke det sånn man gjør mot støy og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra hvor du bor, så kan jeg se om hvor langt unna meg det er. Karnsje jeg kan ta en tur å titte? Spørs litt på hvor du bor egentlig:) Når du måler melleom + og - på ampen så har du eks antall volt, hvor mye? Ampen lyser grønt når du slår på spilleren? Hvor har du festet jord? Har du pusset ned lakken, alltså jord er festet til chassiet? Du bruker SW utgangen på spilleren din? Den står på ON på spilleren? Er subbene koblet i 4 ohm? Er det 1x4 ohm eller 2x4 ohm pr element? Så du nevnte 2 ohm her, hvis du har 2 elementer på 2x4 ohm, har du enten 1 eller 4 ohm som alternativ til ampen. Hvis du har 2 elementer såklart. Sikker på at ampen din er stabil i 2 ohm mono, hvis du har koblet 1 stk element i 2 ohm? Hvilken kasse bruker du?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det var en stk seriøs mann:)

Jeg bor nok veldig langt unna, Kristiansand, men takk hyggelig av deg:) Jeg har 14,35 volt omtrent bak på tomgang. Forsterkeren lyser "Fuse good" + Audison logoen. Det står i manualen at med den kombinasjonen er forsterkeren ok. Lakk er pusset ned overalt og byttet til 50 mm2 hele veien til batteriet. (ikke til dyanamo) Kobler til i subutgangen og SW Står på ON, Mono. Har også prøvd stereo. Subben har 2x4Ohm spoler. Er koblet i paralell til 2 Ohm. Dette er sjekket med multimeter. Subben kan dyttes inn å ut. Bruker tett kasse på 35 L. Har jeg nå svart på alt? Kan i tillegg si at jeg prøvde en annen forsterker (Kicker) i dag og det var akkurat likt. Koblet også på en 6x9 for å sjekke. Det ble litt høyere lyd men vrengte/grumset noe helt enormt, kunne egentlig bare høre takten ikke melodien hvis dere forstår. Prøvde i tillegg en annen spiller som står i en annen bil der anlegget virker. Forslag Tommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde når du satte i spilleren fra bilen hvor annlegget fungerte fra før da?

Kristiansand... Da må det jo være mulighet for å bare dra bort til en bilsterio-shappe og få de til å titte på saken hvis du ikke finner ut av det i allefall...

Men la oss summere litt:

* Ny forsterker ga ikke lyd.

* Nye kabler fra spiller ga ikke lyd.

* Forsterker har masse strøm (vil også si at den har god jord, for hvis ikke hadde du fått spenningsfall)

* Forsterkeren starter og alt er ok, ut ifra manualen og dette går i allefall jeg ut ifra at stemmer.

* Prøvd på annet element (den 6x9'ern). Fungerte ikke.

* Spiller er satt til å gi lyd ut til phonoene.

* Ny spiller hjelper ikke, altså spiller er ikke ødelagt.

Ehm... Eneste jeg kan se er at det er kablene fra forsterker til element som er feilen!? O.o

jævli rart det da.. Så rart at jeg trur ikke på at det er feilen engang!

Men om hverken annen forsterker, annen spiller, annet element ELLER andre kabler hjelper... Nei da har jeg ikke andre forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider