Gå til innhold

Blir ikke lyd i anlegget. (Har husket remote)

Ranger emnet

SSRFW

Anbefalte innlegg

Det skjedde 0 og niks, spilte like lavt! Har ikke helt troa på bilstereosjappa her i byen:) men blir vel det tilslutt! Forskjellige kabler er prøvd ut til høytalere så er nok ikke det heller men! Kanskje jeg har jordet i noe som ikke har god nok kontakt med resten av karroseriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skjedde 0 og niks, spilte like lavt! Har ikke helt troa på bilstereosjappa her i byen:) men blir vel det tilslutt! Forskjellige kabler er prøvd ut til høytalere så er nok ikke det heller men! Kanskje jeg har jordet i noe som ikke har god nok kontakt med resten av karroseriet?
Ettersom du har 14.35V på ampen mellom + og - så skal du i utgangspunktet ha god jording. Ser også for meg at det MÅ være ledningene fra ampen til elementet som er koblet rett. Bruker du en bi-wiring terminal, eller har du koblet + på + og - på -, og fra + og -, til ampen? Dette var en veeeldig snodig sak. Du hadde prøvd andre phonokabler? Samme problem med skifting av spiller, og skifting av amp? Hva med å prøve subben og ampen i en annen bil?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nok ett anlegg som ikke det blir lyd i. Det eneste som kommer er utrolig svak lyd selv om gain og volum står på flatt jern. Man kan ikke kjenne at subben beveger seg i det hele tatt. Men hører det såvidt hvis man legger øret nedtil. Er en Audison 1.1K forsterker. Spilleren er Pioneer DEH 9800BT. 50mm2 kabler. Hva gjør jeg galt?

Har du sjekka at ikke forsterkeren går i "protection mode", forsterkeren til en kompis av meg gjore det her i går da vi monterte den, det kom lyd, men den var ekstremt svak. Etter å ha feilsøkt oss fram litt så fant vi ut at "plussen" til den ene høytalern lå inntil godt og lagde en jordfeil/kortslutning, som gjorde at forsterkern gikk i "protection mode". Kan være noe av det samme du opplever, at det kan være feil på et element eller kabler til element, som gjør at forsterkereen går i "protection mode"

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommen: Har koblet fra + til + inni kassa ja og se kun 1 ledning ut til forsterker! Prøvd alt unntatt å sette tingene over i en annen bil! Men hva sier det meg hvis det funker der? Jeg har jo byttet ut alt av komponenter 2 ganger..

240: Det luser "Fuse Good" og ingen av protectionlampene lyser eller har noen gang lyst. Har prøvd forskjellige ledninger når jeg koblet på ett 6x9 høytaler. Da ble lyden litt(bare litt) høyrere men vrengte som fy, kun grums!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket med mulitmeter på phonokablene. De var 1,7 Ohm i både pluggen og kappa på begge 2 så regner med de er ok. I tillegg har jeg jo prøvd en annen phono. Tror det er noe med noe med strømmen min.. Eller? Det er jo det eneste jeg ikke har byttet ut! La forresten en kablel utenfor bilen rett fra batteri til - på forsterker med nedslående resultat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det får jeg:) Har nok av lyd i de!

Men iallefall. Det er subben det er noe galt med. Prøvde en annen subb nå og den spilte sånn tålig. Har jo som sagt prøvd 2 andre vanlige(fulltone) høytalere før dette uten at det gikk. Vet ikke hva som gikk med denne siste. Synes uansett det spilte ræva nå også til å være 1100 W forsterker og blabla!:) Lurer på hva jeg skal gjøre med min subb uansett. Den virker ikke og har aldri vært i bruk før. Helt ny. En forhandler godtar vel ikke det? Er det garanti på subber? Jeg har jo ikke ødelagt den, har jo aldri vært lyd i den. De kommer vel bare til å si at jeg har sprengt den? Men det er jo fortsatt 2Ohm i den, hadde den ikke vært kortsluttet ol hvis den var sprengt? Har sjekket koblinger, det er er noe inni subben en plass som er galt! Men takk for all hjelp uansett:) Hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan jo ikke være noe med forsterkeren fordi det skjedde ikke noe når han koblet om!

Prøv dette: få en av kammeratene din som har en relativt liten basskasse med element til å komme bort til deg. Så løfter dere ut basskassa fra bilen hans MED LEDNINGENE HAN BRUKER også koblere dere dette på nøyaktig samme måte på forsterkeren din! Funker ikke dette så er det bare å selge bilen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruzlebiff: Det var akkurat det jeg gjorde i går:) Da virker det. Uttrykte meg bare litt dårlig. Det spilte, men synes jeg måtte skru lovlig mye opp på gain og volum og diverse for å få det til å trøkke noe serlig. Men sånn er det vel bare. Ringer til importøren på mandag og hører hva de har å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruzlebiff: Det var akkurat det jeg gjorde i går:) Da virker det. Uttrykte meg bare litt dårlig. Det spilte, men synes jeg måtte skru lovlig mye opp på gain og volum og diverse for å få det til å trøkke noe serlig. Men sånn er det vel bare. Ringer til importøren på mandag og hører hva de har å si
Det med at det spillte dårlig med en annen sub kan ha mange innvirkninger det. Kan være en lukket kasse, og hvis en lukket kasse står plassert "feil" i en Sedan f.eks så spiller det ræva. I en sedan så er det båndpasskasse som funker best, uansett. Der vil man få mye bedre trykk, samtidlig som man får en veldig fin bass. Bruker det selv, toppers..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider