Gå til innhold

Ingen strømm på coil (230FK, el.nett fra 240 B230FX motor)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå montert 230FK motor i min 740 Turbo 1988 mod, og brukt el nett fra 230FX (240 nett)

Problemet er at det finst ikke gnist, det er ikke strøm i ledningene til coil. Alle ledninger skal være koblet i den kontakta som går inn i bilen, men fortsatt ingenting. (Tror jeg?) Har vertfall kobla etter guiden i 240 forumet, men kan det være at det er noen flere ledninger som skal brukes på 740?

Er det noen som har noen meninger om hva jeg kan ha glemt/ikke gjort?

Setter stor pris på svar som kan ledes til feilen, og alle andre også :) :)

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har du bilde av kobblingssjema?

det sitter ikke sånn radiostøyrele på det nette eller?

Har ikke koblingsskjema, det er det som er problemet.. Ingen rundt her som har for nyere 240, boka mi går bare til 88 :sombrero: Har til 740 men det hjelper ikke.. Skulle hatt til 940 også..

maxis:

Det er ei lita kontakt ved siden av ledningene som skal på coilen ja, samme type kontakt som er på blinklysa til 240.. Med ei rød/hvit og ei blå.. Hvilken av disse skal ha strøm da? Skal vel ikke koble + og - inn på dem?

Skal stikke ut å teste litt med strøm inn på den kontakta og se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har koblet som det skal så kan du sjekke jordkabel og tenningsmodul:P jeg hadde samme problemet og jeg fikset jordledningen og tenningsmodulen så snurret klokka på første kjinn :P

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har koblet som det skal så kan du sjekke jordkabel og tenningsmodul:P jeg hadde samme problemet og jeg fikset jordledningen og tenningsmodulen så snurret klokka på første kjinn :P

Kan ikke si jeg har sett noen jordingsledning ut sammen med modulen da :/ Stikker den ut sammen med den eller?

Håper klokka mi snurrer snart :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka litt nå, men kom ikke frem til noe spes, bortsett fra at jeg ikke finner noen jordingskabel i nærheten av tenningsmodulen, samt at jeg har tatt noen bilder.

Her er den kontakta som jeg er usikker på hva den er til, samt ledningene som jeg skøyta bort til coilen.

aaaa.jpg

Ellers er det kontakta inn i bilen, er det noen ledninger der som har noe med tenninga å gjøre?

bbbbb.jpg

Her er et bilde av alle ledningene i denne kontakta. De ledningene som er bøyd "nedover" i bildet, er de ledningene jeg har koblet opp i bilen nå, de andre har jeg ikke gjort noe med. Er det noen flere der jeg må koble, som kan ha noe med tenninga å gjør?

Lednikontakt.jpg

Takker og bukker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm http://i59.photobucket.com/albums/g3...john/bbbbb.jpg ser ut som kontakten til hjernen som er på førerside? korrekt?

jordingsledning på batteriet:P

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm http://i59.photobucket.com/albums/g3...john/bbbbb.jpg ser ut som kontakten til hjernen som er på førerside? korrekt?

jordingsledning på batteriet:P

Er ikke kontakten til noen hjerne, er bare der alle ledningene fra kupeen og sikringsboksen osv kommer inn til nettet på motoren.. Linken din funker ikke :S

s4nd3r:

Den er ikke i kontakt med jord nå da.. Men har det så mye og si da? Vet flere som bare har dem trykt opp i dashen som funker da.. hehe..

Et ledningsnett fra 940 kan også være å fåretrekke.. om noen har :) på motoren sef :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt surrealistisk å sette i gang med noe slikt uten peiling. Fiks deg 240-bok til 1992 (Haynes), og ei 940-bok (haynes).

Dette MÅ du ha, ellers kommer du neppe videre... kan jo spørre volvo om koblings-skjema og da selvsagt, men du skal vite hva du driver med.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt surrealistisk å sette i gang med noe slikt uten peiling. Fiks deg 240-bok til 1992 (Haynes), og ei 940-bok (haynes).

Dette MÅ du ha, ellers kommer du neppe videre... kan jo spørre volvo om koblings-skjema og da selvsagt, men du skal vite hva du driver med.

Jeg veit hvordan det skal vær, og alt er slik det skal vær, mener jeg på, men det funker ikke.

Det er første gangen jeg gjør dette, og er ikke ekspert da, og da trenger man et spark i ræva å et tips på veien.

EDIT: Har 240 bok nå, mangler 940 bok. Har et par ting jeg skal teste før jeg går mer drastisk til verks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider