Gå til innhold

Ingen strømm på coil (230FK, el.nett fra 240 B230FX motor)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

940 nett å foretrekke??

240 nettet er noe av det enkleste man får.

10 ganger mer jobb med 940 nett.

ifre en 93 modell det der vel?

Ledningene til venstre er iallefall til innslag starter,laddelampe,oljelampe og temp.

Mener det skal være samme fargene på resten som på eldre nett.

Har vel også konstantstrømkabeln inne i biler på det der nettet?

Tykke gule og rød er til bensinpumpa.

resten har ikke jeg i holdet,se i tråden ifra a til f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

940 nett å foretrekke??

240 nettet er noe av det enkleste man får.

10 ganger mer jobb med 940 nett.

ifre en 93 modell det der vel?

Ledningene til venstre er iallefall til innslag starter,laddelampe,oljelampe og temp.

Mener det skal være samme fargene på resten som på eldre nett.

Har vel også konstantstrømkabeln inne i biler på det der nettet?

Tykke gule og rød er til bensinpumpa.

resten har ikke jeg i holdet,se i tråden ifra a til f

Hei,

Har lest alt i A til F tråden, og hatt dialoger med lars_b, som har vært svært behjelpelig. Har fått kobla alle de ledningene der i den kontakten, så det skal være rett, hovudstrømm og.. Men har ikke fått fiksa bensinpumpa enda, det er en enkel sak så tenkte å få til gnist først, med mindre dem har noe med hverandre å gjøre? Men det er vel litt usansynelig kanskje?

Har som sagt ledningsnett fra 240, med 230FX motor, så jeg trodde det ikke skulle være noe problem, men tror ikke det er noen stor feil, tror mest på en liten bagatell..

Skal teste et par teorier i dag og håper da feilen kan avdukes :)

Takker for svar! :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontakt fra pin#1 på tenningsmodulen til coil? Har du strøm fra anti-radiostøy releet til coil? Har 940 koblingskjema hvis det er til hjelp.

Har drevet å målt mellom coil å tendmodul, der skal alt være okei, men hvor finner man dette radiostøy releet? Sitter dette i 740en ?

Takker for koblingsskjema :):)

Larset: Det skal jeg gjøre!! Og du får si fra om du finner ut noe du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke peiling, skal gjøre samme jobben om ikke så lenge selv, så jeg har prøvd å "lese meg litt opp". Men jeg har bestilt ledningsnett fra en 93mod 240 og skal få med koblignskjema, så jeg kan sikkert scanne det når jeg omsider får det.

Så vidt jeg har sett, så har ikke jeg noe rele lignende på mitt nett vertfall, men har derimot et rele i 740en som jeg ikke er sikker på, leste i en post om en som hadde satt strøm på dette releet og da fått gnist.. Men det hadde andre farger ledninger en det er på mitt sitt..

Ja, hadde vært fint om du kunne scanna å lasta opp :)

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg meddele at jeg har fått start! :tannløs:

Motoren går som ei klokke!

Men den lader ikke, så noen som vet hvilken ledning i kontaktene på bilen, og ledningsnettet på motoren som skal kobles i hop? Finner sikkert ut av det senere men er litt gira nå :P

Var foresten også startsperre i bensin hjerna, men takket være min gode kompis volvo264 her på BF så låner jeg ei hjerne av han som funker :)

Takker for all hjelp og støtte :D

Larset: Om jeg kan være til hjelp så er det bare å spørre :)

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du radioreleet, eller klarer de seg uten på 240 nettet? Hva gjorde du foresten med kontakten der det står "til bilens kontakt" på: Bilde2051navn.jpg

Hvilken kontakt tenker du p0å? den som går inn i bilen eller? Såkaldt 9-pol kontakt? (noe ikke min er :P hehe den har mange flere)

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nederst til venstre på bildet. Den det står "til bilens kontakt" på.

^Åå.

Det er der man kobler signal til temp giver i speedo, samt ladelampe og slike ting. Jeg har ikke fått ryddet i mine slike ordentlig enda, tro det er noe der som gjør at dynamoen ikke lader. Men Samenligne el nett fra 240 og 740 så finner du fargen på ledningene og hvilken som skal kobles sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vel den kontakten inne i bilen?

på 93 modellene(mulig flere også) så er det ingen kontakt bak toppen på motorn hvor en har ledningene til innslag starter,laddelampe,oljelampe og temp.(som alle 240s ellers har)

Disse ledningene er flyttet til kontakten inne i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider