porsche_dude Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 driver og bygger opp en 200 til proklassen, men når jeg leser utskriften av pro-reglementet og ser det står "ihht NSR § ditt og datt" så blir jeg frustrert :ex_machin noen som kan forklare litt nærmere? Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 §300-303:Generelle tekniske bestemmelser: http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/Generelle_tekn_bestem_rally_og_HA.pdf §304: Generelle tekniske sikkerhetsbestemmelser: http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/Generelle_sikkerhetsbestemmelser_rally_og_HA.pdf §307: teknisk reglement for hastighetsløp: http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/rallycross/Generelt%208.7 teknisk%20reglement%20H-lop.pdf Eneste jeg er usikker på da er denne: Brannvegg Jfr. NSR § pkt. 9.3 Finner ikke den noe sted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 okay, nå har jeg funnet ut av så å si alt. men det jeg lurer på er: oil catch-tank. påbudt eller ikke? hovedstrømbryter: skal det være 1 eller 2? og i såfall, skal det monteres en i dashbordet og en utvendig eller tar jeg feil? Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 §307 A. Hovedstrømbrytere Bilen skal være utstyrt med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd). Begge hovedstrømbryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm, samt rødt gnistmerke og “på” og “av”. Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen. J. Oljeoppsamler Alle biler som har åpen veivhusventilasjon skal ha oljeoppsamler. Den skal ha volum på min. 2 liter for biler opp til 2000 ccm og min. 3 liter for biler med motorvolum over 2000 ccm. Oljeoppsamleren skal være av hard plast eller metall, med gjennomsiktig nivårør utvendig, og alle slanger skal være festet til den ved hjelp av slangeklemmer. Oppsamleren skal aldri inneholde olje før start og skal sitte i motorrom. Den brannveggen mener jeg at har vært §304, men jeg finner den faktisk ikke selv. Men kravet er vel en vesketett vegg eller kasse dersom du har fuelcell. Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 endelig et fornuftig svar. takker for det. blir ikke fuelcell i bilen, men batteriet blir plassert i bagasjen, så den blir dekket med en kasse som er tett og isolert på innsiden. batteriet blir av "gele" typen. men bare et spørsmål ang strømbryter. hvorfor skal de forbindes med vaier? formål...? er tanken at skrur man av en, så går begge av? Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CypaH Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 men bare et spørsmål ang strømbryter. hvorfor skal de forbindes med vaier? formål...? er tanken at skrur man av en, så går begge av? Hvis jeg forstår rett så mener han at den utvendige KAN være koblet til den invendige med wire.. Da blir det bare en byter som er koblet på strømkretsen.. Men det hørtes egentlig litt tungvindt ut og bygge spør du meg.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 ops.. så det nå at det stod "kan være forbundet" ja syntes det hørtes ganske tungvint ut selv. tror det holder hvis en av bryterene kutter all strøm. eller er det noen som har noen innvendinger? Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CypaH Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 ops.. så det nå at det stod "kan være forbundet" ja syntes det hørtes ganske tungvint ut selv. tror det holder hvis en av bryterene kutter all strøm. eller er det noen som har noen innvendinger? Hvis de er koblet med wire må bare den innvendige kutte all strøm.. Hvis ikke må jo begge kutte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 det jeg mente var at jeg tror jeg står over å bruke vaier. er jo knasende likegyldig om du vrir om en eller begge. de gjør akkurat samma nytta. du vrir den innvendig, og det blir ikke no mindre strøm på den framme. skal jo ha batteri i bagasjen. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CypaH Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 det jeg mente var at jeg tror jeg står over å bruke vaier. er jo knasende likegyldig om du vrir om en eller begge. de gjør akkurat samma nytta. du vrir den innvendig, og det blir ikke no mindre strøm på den framme. skal jo ha batteri i bagasjen. Da skjønner jeg hva du mener! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 prata med folket på gundersen motorsport i dag, og de mente at det var godkjent med bare bryter innvendig, og et håndtak utvendig som når man dro i den, så vrir den om på bryteren innvendig ved hjelp av vaier. stemmer dette at det er godkjent? Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Bruk to vanlige hovedstrømsbrytere, og sett de i serie, la de gjerne bryte + kabelen. Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 prata med folket på gundersen motorsport i dag, og de mente at det var godkjent med bare bryter innvendig, og et håndtak utvendig som når man dro i den, så vrir den om på bryteren innvendig ved hjelp av vaier. stemmer dette at det er godkjent? Ja! Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.