Gå til innhold

Felger til AE92

Ranger emnet

Fukaniso

Anbefalte innlegg

Nytt spørsmål ja :)

Hvor stort innpress må det være på felger til en AE92?

Har funnet meg noen bra felger, men er litt usikker på om jeg får brukt dem (lovlig).. Jeg vet at på Carina E er det ET35 som er max, men de felgene jeg har funnet er ET40.. Finner også svært få felger på ET35 som ser noe særlig bra ut..

Har planer om å ha på 195/45-16 ET35/40, eller noe i nærheten... Bruker nå 155/80-13 på stålfelg, noe som ikke akkurat er noe særlig å kjøre "i fartsgrensa" med på litt svingete veier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke lov å øke sporvidden med mer en 15 mm pr aksel, om jeg husker rett.. Så du kan jo bare regne på hva du sitter igjen med når du bytter til bredere felger og dekk, når du tar hensyn til innpresset. Ta hensyn til de stakkars hjullagrene da ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst til å hive meg uti en innpress-diskusjon, men klorer ned noe likevel :)

Jeg vil tro at du må gå fra ET35 til ET55 om "felgen" er 40mm bredere, men da havner du utenfor sporviddeøkningen. (hvor brede er felgene du velger?, regner med at det er 5Jx13 på den du har).

Løsningen kan være å kjøre med brede dekk, for så å hive originaldekk på ved EU-kontroll og håpe at du aldri blir involvert i noe som gjør at forsikringsselskapet vil titte nærmere på bilen din :)

Uansett, så er jeg ikke sikker, så du bør gjøre research først.. Uansett så er brede dekk på bil uten servo pyton :p

Står mye om innpress her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118049

I tillegg vil du finne mer av interesse her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=134588

http://www.yokohamatire.com/utcustom.asp

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, det blir rimelig heftig innpress hehe.. Jeg tenker å ha 7" felger, siden det egentlig er det mest normale :p Men tror jeg skal gjøre som du sier... Reseach :)

Har kjørt boble uten servo tidligere med 195-dekk, og det var faktisk ikke så ille som det høres ut som, men jeg tar ALDRI bredere dekk enn det :P

Men tror nok biltilsynet er en kjekk ting å ringe før jeg kjøper noe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider