Grev1 Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Tok frem sommerfelga her forleden, og til min store forskrekkelse så jeg at aluminium'en hadde korrodert flere steder på alle felgene. Prøvde å skrape vekk med neglen, det gikk, men satt no j.... hva er best å bruke på dette for å få felgene fine igjen? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Har brukt noe som heter P21s polishing soap, men ikke sikker på om jeg vil anbefale deg det. Er det klarlakk skal den ikke brukes. Mener meguiars har en metal polish, ikke sikker på den heller mht klarlakk. Er felgene lakkert (klarlakk), kan det hende du kan bruke lakkrens eller polish. Prøv med såpe, vann og svamp først. kan sikkert fjerne noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Jif skurekrem tar en god del av sånt. Prøv det på en litt grov svamp. Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Hadde droppa jif om det var mine felger. http://www.autogeek.net/motmagalpol.html http://www.autogeek.net/mg13005.html Er to alternativer som kan funke på alu felg uten klarlakk. Med klarlakk vanlig polish Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 jeg hadde også droppa den grove svampen om det var mine felger.. Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Meguiar Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Tror det blir vanskelig med felgene dine, er de oksyderte etterlater de gjerne et "krater" i metallet. du kan nok bruke en metallpolish/polish/ for å dempe defektene, men de kommer nok igjen er jeg redd! Jif og Zalo har ingen ting på en bil å gjøre!!!!! Siter Image is everything! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Hvordan så korrosjonsangrepene ut? Er det groper (pittingkorrosjon) eller blærer/"ormer" under klarlakken (filiformkorrosjon). Hvis det er pitting kan det nok være vanskelig hvis de er dype, med mindre du finner noe å fylle dem med. Hvis det er filiformkorrosjon må antagelig klarlakken strippes av på angrepet, hvis ikke vil det bare fortsette. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg