Gå til innhold

Smell og dunking bak i golfen ved ujevn veg..

Ranger emnet


lavamakt

Anbefalte innlegg

Når det er småhull og ujevnheter i veien dunker og smeller det fælt bak i golfen.

Når jeg leker med brekket på glattføre kommer det også et lite smell/dunk akkuratt i det hjula låses, Det virker rett og slett som det er litt slark i bakstillinga.

Så jeg lurte på hva det kan være, og om det er noe spessielt som pleier å ryke baki der på golf. Foringer, fester etc.

 

mvh lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har orginale fjærer og dempere...

Hadde bilen på bukk og kikka litt under tidligere i dag.

Det ser ut som at foringene er syderne, gummien har "revnet" og løsnet fra metallet.

Det ser forøvrig ut som det blir en helvetes jobb å bytte dem. Jeg må av med Bremsedingsen(lastventil?)som er festet med 2stk RUNDE umbraco, tydelighvis noen som har vært der før meg..

På grunn av at jeg da må finne på no lurt(bore ut boltene, eller sveise fast noe i dem) må jeg i tillegg av med eksosen.

 

EDIT: handla foresten også foringene, kom på ca 1100 med bolter og muttere + nye bolter til bremsedingsen

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres krevende ut:(

 

Hvis du har 30tommeltotter, er blind og bare har et skrujern til å hjelpe deg ja...

 

 

Først kjøper du deg foringer, her kan du enten stikke til Biltema eller kjøpe deg Polyrethuan(Slik det skrives?) foringer..

 

Så skruer du løs hele bakstillinga, foringene som står i borrer du ut med borremaskin, brenner ut med butanbrenner elns..

 

Når du skal ha inn de nye foringene så bruker du bare en lang gjengebolt, to skiver, to fastnøkler og en flaske Zalo til å skru foringene på plass.

 

Verste jobben er demonteringen, men slå flere fluer i en smekk når du driver på, bytt bremsebånd bak/klosser, se over bremserør.

Lakke opp bakstillingen, bensintankfester osv..

Med nok rustløser og bra verktøy er det ikke noe større problem..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har orginale fjærer og dempere...

Hadde bilen på bukk og kikka litt under tidligere i dag.

Det ser ut som at foringene er syderne, gummien har "revnet" og løsnet fra metallet.

Det ser forøvrig ut som det blir en helvetes jobb å bytte dem. Jeg må av med Bremsedingsen(lastventil?)som er festet med 2stk RUNDE umbraco, tydelighvis noen som har vært der før meg..

På grunn av at jeg da må finne på no lurt(bore ut boltene, eller sveise fast noe i dem) må jeg i tillegg av med eksosen.

 

EDIT: handla foresten også foringene, kom på ca 1100 med bolter og muttere + nye bolter til bremsedingsen

 

 

Det er meget vanlig å runde de skruene og ta vet jeg for enkelthetens skyld så pleier enkelte å bare kappe den av for å gjøre jobben også sveise den på igjen. Helt etter boken :sombrero:

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har orginale fjærer og dempere...

Hadde bilen på bukk og kikka litt under tidligere i dag.

Det ser ut som at foringene er syderne, gummien har "revnet" og løsnet fra metallet.

Det ser forøvrig ut som det blir en helvetes jobb å bytte dem. Jeg må av med Bremsedingsen(lastventil?)som er festet med 2stk RUNDE umbraco, tydelighvis noen som har vært der før meg..

På grunn av at jeg da må finne på no lurt(bore ut boltene, eller sveise fast noe i dem) må jeg i tillegg av med eksosen.

 

EDIT: handla foresten også foringene, kom på ca 1100 med bolter og muttere + nye bolter til bremsedingsen

 

Biltema eller orginalt ? Irriterer livet av meg dette :) Må sjekke foringene selv, og bukken i nabolaget ble fjernet av en eller annen grunn. Ordner seg.

VW Passat 2008 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår