Gå til innhold

Hvor store dyser er det på B23ET?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Blir det mer CC ved høyere trykk?

Justerbar bensintrykksregulator selges jo...

 

Men, vær obs på at 100% dutycycle ikke akkuratt er noe lurt å kjøre på. bør vel ha max 80% cycle på en turbomotor, om ikke enda lavere, om man vil safe helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manufacturer Part Number cc per minute Colour Ohms Est. hp. each Test Press.PSI Vehicles Engine

 

Bosch 0 280 150 355 300 2.4 60 43.5 1984 VOLVO 2.3L(B23ET)(STYLE II)

 

Bosch 0 280 150 335 300 60 43.5 VOLVO B230 Turbo

 

De mørkegrønne står på B23/230ET, de lysegrønne står på FK/FT osv, de er lysegrønne og fløder 337cc v/3 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerbar bensintrykksregulator selges jo...

 

Men, vær obs på at 100% dutycycle ikke akkuratt er noe lurt å kjøre på. bør vel ha max 80% cycle på en turbomotor, om ikke enda lavere, om man vil safe helt.

 

 

Må ikke du glemme at det sitter Autronic sput på den motoren min.. Har justerbar BTR og alt. Lurte bare på str. på dysene.

 

Dutycycle skal ikke overstige 85% helst. Det som skjer er at dysene går fra å være pulserende til å stå i åpen stilling. Jeg kjører 4.3 bar grunntrykk og har 96% dutycycle. Det er vel omtrent det samme som 100%:D Eneste jeg må la være er å har bånn gass konstant i mer enn 1 min, men inneholder det giskift og slikt så går det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke du glemme at det sitter Autronic sput på den motoren min.. Har justerbar BTR og alt. Lurte bare på str. på dysene.

 

Dutycycle skal ikke overstige 85% helst. Det som skjer er at dysene går fra å være pulserende til å stå i åpen stilling. Jeg kjører 4.3 bar grunntrykk og har 96% dutycycle. Det er vel omtrent det samme som 100%:D Eneste jeg må la være er å har bånn gass konstant i mer enn 1 min, men inneholder det giskift og slikt så går det fint.

 

Ja, med høyere trykk vil du jo selvsagt få mer bensin gjennom dysen.

 

Men det er uansett en grense for hvor mye du klarer å "tvinge" ut, er jo snakk om elementær fysikk. Det er vanskelig å jogge om du bare får pustet gjennom et sugerør.

 

Når du møter intercept på bar vs. flow vet jeg ikke, det må du nesten måle i benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår