Frode.N Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 High Gloss protection kan ligge på i noen timer. ....før jeg gjør.. hva da.. ? Er man ikke ferdig da da? Eller er det meningen at den skal ligge på noen timer før jeg polérer den inn? Bør jeg ligge unna eksentersliperen (Kinzo)? Jeg ser at Bosch reklamerer m at deres er utmerket til poléring.. PS! Holder det m disse 3 punktene når jeg trenger en skikkelig "lakkrens"? Hele bilens lakk er "kornete" når jeg stryker fingrene over den.. Den er også matt etter fugledritt og er generelt .. eh.. matt.. Siter Audi A3 Ambition '98 Pioneer DEH-P88RS Reference Series Kenwood KAC-PS4001M Mono-amp MB Quart RUA 213 Reference frontsett + MB Quart 10" SubWoofer Min A3: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=83992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Beklager om jeg burde forstått dette.. men.. "Lar gjerne sealinga virke i 3-4 timer." ..er det punkt nr 2 du sikter til? :) Kan jeg bruke en Eksentersliper til jobben? Må bare passe på at den ikke går på full rulle (11.000 rpm) ? Legger du noe vekt på poleringsmaskinen, eller lar du den bare hvile på lakken? Har f.eks Torshov store nok (125mm) puter osv? Hvilke puter, til hvilke produkter/faser av jobben? Det var punkt nr. 3 jeg sikta til, "High Gloss Protection". Angående hvor legge den skal ligge på, så er min erfaring dess lengre, dess bedre :) Jeg har nesten aldri brukt eksentersliper før, har for det meste brukt roterende maskin. Hva enn du gjør, ikke la polèrmaskinen gå fort! Da blir det varmt, og kan hende du ødelegger lakken. Jeg kjører alltid min på det laveste. Legger litt vekt på maskinen, der jeg ser at det må tas litt eksta. Men lar den for det meste jobbe fritt. Litt må man jo selvsagt holde ned, men ikke sånn overdrevet om du skjønner. Jeg bruker kun skumgummi-puter av typen Auto-Glym Soft. Puter som følger med billigmaskiner, har jeg erfart lager fine riper, àla swirls, og vises kjempegodt i solskinn. Alt det ovenfor er mine erfaringer, og har fungert for meg. Håper du kan dra nytte av det :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heismann Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Fin tråd! :D blir nyttig når jeg får råd til å kjøpe polerings middel og slikt :D Siter Bmw 1989 e30 316i Bmw 1999 e46 323ci Bmw 1998 e46 320i Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Bra tråd:D Prøvde autoglym for første gang i dag. Polerte først med Super Resin Polish, så la jeg et lag med High Gloss Protektion. Gjett om jeg ble fornøyd:thumb Har kansje ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget da jeg bare har prøvd den grønne Turtlewax før da, men jeg ble iallefall kjempefornøyd:spin Får nesten bare lyst til å fortsette å fortsette...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Siden jeg har holdt på med velikehold av bil hver dag i 6 måneder så vil jeg bare si at dere burde holde dere langt unna billige poleringsmaskiner. Man får de som ser ut som vinkelslipere med elektrisk turtalls styring, mange av disse er ganske dårlige. Motoren brenner opp på null tid. De fleste av disse snurrer saktere jo mer trykk du legger på de. Fikk kjøpt inn en ny en fra Metabo. Den gir mer kraft til motoren jo mer motstand du gir. Sånn at den alltid går på feks. 800rpm. Så hvis du ikke har råd til en skikkelig maskin så anbefaler jeg heller å leie en eller polere for hånd. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Jeg har en 900w roterende maskin fra "Best Tools". Syns den fungerer ganske greit, men den er litt svak på det laveste turtallet. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Den til metabo er ganske sterk.. Hadde et uhell med den en gang. Endte opp med brennmerker på magen og hullete tskjorte.. Etter det gikk jeg med trange t-skjorter :P Puta kom bort t-skjorta også begynte maskinen å snurre den opp. Og den merka motstanden og ga mer kraft til motoren.. Så den snurra den helt opp til halsen. Og da orka den ikke mer. Den går også i sikkerhets modus hvis børstene blir varme. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Jeg har hørt det High Gloss Protection er vanskelig å få av igjen? Stemmer det? Skal ta det for hånd! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Med grå polerpute så. Men går lett av med polerduk. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Med grå polerpute så. Men går lett av med polerduk. Okeii, jeg kjøper den du får på bensinstasjon. Den rullen med polerduk! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Jeg bruker microfiberklut når jeg skal ta det av igjen, så det går helt greit. Bare husk å la high gloss protection få ligge på nok lenge, slik at det er helt tørt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Jeg bruker microfiberklut når jeg skal ta det av igjen, så det går helt greit. Bare husk å la high gloss protection få ligge på nok lenge, slik at det er helt tørt. Ja, okeii. Hvor lenge pleier du å la den ligge på da? 1 time? Er ikke dreven i det gamet, er bare 15 år, hehe. Men syns det er morsomt å se resulatet når bilen er ferdig polert :) Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Jeg lar det ligge på så lenge jeg kan. 1 time og opp kan man si :) Men husk at High Gloss protection er noe man påfører etter bilen er skikkelig polert. Hvis man bare har det på uten videre, kan jeg godt skjønne at enkelte har erfart at det er vanskelig å få av. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Jeg lar det ligge på så lenge jeg kan. 1 time og opp kan man si :) Men husk at High Gloss protection er noe man påfører etter bilen er skikkelig polert. Hvis man bare har det på uten videre, kan jeg godt skjønne at enkelte har erfart at det er vanskelig å få av. Ja, akkurat. Jeg hadde tenkt til å legge først på super resin polish. Og så ta på gloss. Er det riktig eller må jeg gjøre noe før jeg tar på den? Ikke si at jeg må ta av super polishen, for det vet jeg, hehe. (Alt for hånd) Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Jeg lot Gloss`n ligge ca 3 timer. Brukte microfiberklut for å ta det av. Ikke no problem:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.