Gå til innhold

1032 bakaksling og koni demparar?

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

1032 bakaksling, ka e d for ein bakaksling egentligt? er d nåke spess me denna si dei som bygger store motorer har detta?

 

Og ka e forskjellen på røde og gule koni demparar?

 

Det er vel 1031 aksling du tenker på regner jeg med.. Det er den som tåler mest.

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tåle ikkje so mykkje.. rivstart med automat gear knekk dei. med orginal fk motor...

 

Så er ikke det meningen at man skal "riv-starte" med automat helder da.. hehe.. Det er slikt man gjær med delebiler det :P

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tåle ikkje so mykkje.. rivstart med automat gear knekk dei. med orginal fk motor...

 

Som sagt tidligere. da måtte denne akslingen vere utslitt fra før..

Har hatt hjulspinn stadivekk på 1-2giret på tørr asvalt.uten att akslingen har takket for seg

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns denne tråden arter seg litt rart.. med 175dekk, fullprofil på 14" stålfelg, og aksling med vanlig åpen diff, kanen sikkert ha 1000hest, og rive å herje akkurat så mye en orker og kan, med med feite lefser på 18", truetrac diff, orntli sveisa, eller noe annet, der hjula TVINGES rundt,(lamelldiff utgår altså da) er det noe helt annet.. motoren fører kreftene ned til bakken via drivverket, ut i hjula, og ned på bakken via gummien. om ikke gummien greier føre kreftene videre til bakken, blir det jo ikke noe belastning på alt det andre, det dier seg vel egentlig selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns denne tråden arter seg litt rart.. med 175dekk, fullprofil på 14" stålfelg, og aksling med vanlig åpen diff, kanen sikkert ha 1000hest, og rive å herje akkurat så mye en orker og kan, med med feite lefser på 18", truetrac diff, orntli sveisa, eller noe annet, der hjula TVINGES rundt,(lamelldiff utgår altså da) er det noe helt annet.. motoren fører kreftene ned til bakken via drivverket, ut i hjula, og ned på bakken via gummien. om ikke gummien greier føre kreftene videre til bakken, blir det jo ikke noe belastning på alt det andre, det dier seg vel egentlig selv?

 

Eru fjern eller?

Hvis ikke hjula slurer, hvor slurer det da?..

Som vi tidligere har fått lære på skolen, så forsvinner ikke energi, det bare oppstår i andre former i såfall.

Og denne energien blir ikke forrandret, vi snakker kinetisk energi. Hvis ikke kraften forsvinner på hjula, så forsvinner det på resten av driverket...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjamen daså!? så når en står å burner, er det større belastning på drivverket, med smale sykkelhjul, enn hvis man setter på f.eks feite gateslicks, som en ikke har kjangs å rive løs, med samme bilen, så det hele ender i et fett pådrag!? og ja mr. fyssikk, energi kan ikke skapes eller forsvinne, bare endre "form", med åpen diff, dårlige hjul osv blir energien varme bl.a., med orntlige dekk og sperr, blir det "belastning" på drivverk, som riktignok også vil være noe varme på sett og vis

 

(er ikke så god å ordlegge meg når det kommer til sånn "lære på allmenn v.g.s." ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår