ole180 Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 1032 bakaksling, ka e d for ein bakaksling egentligt? er d nåke spess me denna si dei som bygger store motorer har detta? Og ka e forskjellen på røde og gule koni demparar? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 1032 bakaksling, ka e d for ein bakaksling egentligt? er d nåke spess me denna si dei som bygger store motorer har detta? Og ka e forskjellen på røde og gule koni demparar? Det er vel 1031 aksling du tenker på regner jeg med.. Det er den som tåler mest. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Og ka e forskjellen på røde og gule koni demparar? Forskjellen er at gule er stivere, men begge er justerbare. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Det er vel 1031 aksling du tenker på regner jeg med.. Det er den som tåler mest. den tåle ikkje so mykkje.. rivstart med automat gear knekk dei. med orginal fk motor... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 den tåle ikkje so mykkje.. rivstart med automat gear knekk dei. med orginal fk motor... Så er ikke det meningen at man skal "riv-starte" med automat helder da.. hehe.. Det er slikt man gjær med delebiler det :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 funka fjell de.. :) hehe. gjekk bra første gangen, men ikkje andre og med 17"hjul.. :) hehe... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 du må ha hatt et dårlig utganspunkt.. 240'en jeg hadde med automat kunne jeg veksle mellom R og D i fart opp til 60 uten at noe gikk galt (var innkjørt, 580 000km :p) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 funka fjell de.. :) hehe. gjekk bra første gangen, men ikkje andre og med 17"hjul.. :) hehe... Hvis du vil ødelegge automaten er neutraldrop fine greier... klarer du å ødelegge bakaksel med det så er den allerede gåen. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Hm, okay, men viss den akslingen tåler d som dere forteller, så trur eg heller at eg bruke den eg har, for den tåle juling:P den har fått kjørt seg hardt:D Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 den tåle ikkje so mykkje.. rivstart med automat gear knekk dei. med orginal fk motor... Som sagt tidligere. da måtte denne akslingen vere utslitt fra før.. Har hatt hjulspinn stadivekk på 1-2giret på tørr asvalt.uten att akslingen har takket for seg Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Må nesten understreke jeg også, 1031 bakakselen min tåler hvertfall det jeg har misshandla den med.. dog b230f, men uansett, god som gull :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 syns denne tråden arter seg litt rart.. med 175dekk, fullprofil på 14" stålfelg, og aksling med vanlig åpen diff, kanen sikkert ha 1000hest, og rive å herje akkurat så mye en orker og kan, med med feite lefser på 18", truetrac diff, orntli sveisa, eller noe annet, der hjula TVINGES rundt,(lamelldiff utgår altså da) er det noe helt annet.. motoren fører kreftene ned til bakken via drivverket, ut i hjula, og ned på bakken via gummien. om ikke gummien greier føre kreftene videre til bakken, blir det jo ikke noe belastning på alt det andre, det dier seg vel egentlig selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 syns denne tråden arter seg litt rart.. med 175dekk, fullprofil på 14" stålfelg, og aksling med vanlig åpen diff, kanen sikkert ha 1000hest, og rive å herje akkurat så mye en orker og kan, med med feite lefser på 18", truetrac diff, orntli sveisa, eller noe annet, der hjula TVINGES rundt,(lamelldiff utgår altså da) er det noe helt annet.. motoren fører kreftene ned til bakken via drivverket, ut i hjula, og ned på bakken via gummien. om ikke gummien greier føre kreftene videre til bakken, blir det jo ikke noe belastning på alt det andre, det dier seg vel egentlig selv? Eru fjern eller? Hvis ikke hjula slurer, hvor slurer det da?.. Som vi tidligere har fått lære på skolen, så forsvinner ikke energi, det bare oppstår i andre former i såfall. Og denne energien blir ikke forrandret, vi snakker kinetisk energi. Hvis ikke kraften forsvinner på hjula, så forsvinner det på resten av driverket... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 åjamen daså!? så når en står å burner, er det større belastning på drivverket, med smale sykkelhjul, enn hvis man setter på f.eks feite gateslicks, som en ikke har kjangs å rive løs, med samme bilen, så det hele ender i et fett pådrag!? og ja mr. fyssikk, energi kan ikke skapes eller forsvinne, bare endre "form", med åpen diff, dårlige hjul osv blir energien varme bl.a., med orntlige dekk og sperr, blir det "belastning" på drivverk, som riktignok også vil være noe varme på sett og vis (er ikke så god å ordlegge meg når det kommer til sånn "lære på allmenn v.g.s." ting) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Eru fjern eller?Hvis ikke hjula slurer, hvor slurer det da? en ting til, HVOR ER DET EGENTLIG DET SLURER!? åjja, poenget er jo at DET IKKE skal slure! det skal dra avgårde fremover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.