Gå til innhold

1032 bakaksling og koni demparar?

Ranger emnet

ole180

Anbefalte innlegg

Jaja, bare lurte på ka som va så spess me den akslingen si eg har sitt biler som lager store motoren har en slik aksling, men blir nok sperr på meg snart, må bare finne meg ein:P noen som vet hvor eg kan skaffe dette? og ka di ligge sånn ca i pris?

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det enkelt og greit:

-Med smale hjul så er det lettere å spinne, dermed skader ikke dette drivverk så mye.

-Med breie hjul, er det større flate mot asvalten som skal dras rundt, ergo mer motstand som går ut over drivverket som må slite rundt dette.

:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemme, og med skikkelig diff og dekk, blir det ENDA større belastning, derretter kommer klutsjen inn i bildet

er flere plasser som tar av for belastningen i drivverket, når alle "ledd" er skikkelige, det er DA ting begynner å gi etter..

*regner ikke med dekk som slipper og klutsj som slurer, da det ikke er farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemme, og med skikkelig diff og dekk, blir det ENDA større belastning, derretter kommer klutsjen inn i bildet

er flere plasser som tar av for belastningen i drivverket, når alle "ledd" er skikkelige, det er DA ting begynner å gi etter..

*regner ikke med dekk som slipper og klutsj som slurer, da det ikke er farlig

Ja, med diff er jo det enda verre, eller det kommer jo selfølgelig ann på, men da skal den jo dra rundt BEGGE hjula. Og da blir det enda tyngre:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider