gti_16v Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 I forrige ukes drittvær klarte jeg å lokalisere 3 stk lekasjer i golfen. Hvordan kan disse tettes? Nr. 1: Vannet ser ut til å¨komme inn gjennom førerdøra, når jeg åpner døra ser jeg vannflekker på dørlistene, døra er ganske slarkete, kan det være nok å stramme opp denne? Jeg forsøkte å stramme den minste skruen midt på, men det virket ikke å være nok. Den som står loddrett. Nr. 2: Midt under varmeapparatet. Har ett flunkende nytt varmeapparat i bilen, men kan det være at det lekker pga at dashbordet er demontert, eller er det verre? Nr. 3: Her ser det ut til at vannet kommer ned på veggen der man plasserer kickpanel for fronthøytalere, altså ned langs den veggen som frontdøra er festet på. Noen som har hatt lignende legasjer og vet hvordand et kan fikses? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Hvis ikke det er gjort, så bør du bytte ut plasten bak dørtrekka, den er ofte dårlig og løsner. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Pr dags dato er førerhuset ribbet til døra, men når det kommer vann inn langs dørlistene så hjelper det vel ikke med plast bak dørtrekket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 nr 2 og 3 høres ut som dei problema eg hadde. årsak var at det rannt inn vatten ved/i luftinntaket til kupe vifta og at det var rust under pakninga til frontruta. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Pr dags dato er førerhuset ribbet til døra, men når det kommer vann inn langs dørlistene så hjelper det vel ikke med plast bak dørtrekket? Hvordan i helvete jeg skal vite at du har ribba hele førerhuset? Det var bare et generelt tips, på alle golfene jeg har hatt har plasten bak dørtrekka løsnet\vært dårlig. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Jada, jeg kom bare med en tilleggsopplysning for å undersøke om det kunne være problemet eller ikke, var ikke noe mer enn det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Under viskerne foran, altså i vannrenna har du dreneringshull ytterst på hver side, sjekk om disse er fine og åpne.. Ta deg en runde rundt frontruta og se etter du kan se rustflekker som kan antyde at vannet kommer inn her et sted. Sjekk pakningen til kupevifta, hvis denne morkner så blir det lekkasje.. Har du takluke? Isåfall sjekk om dreneringskanalene er åpne, hvis ikke stak dem opp... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Har nå staket igjennom kanalene til takluka, og de så greie ut. Samme gjelder de andre dreneringskanalene/åpningene jeg kan se. Har en liten rustflekk ganske langt oppe på passasjersida, og når jeg brettet opp den nedre "flippen" på pakninga (altså den som går nedover karroseriet ikke den som går over vinduet) til vinduet var det våttbortover hele vegen. Er dette normalt eller skal det være helt tørt under der? Ellers ser jeg litt rust bortover langs toppen av vinduet, må jeg ta ut glasset for å få tatt dette eller finnes det enklere måter å ta det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg