Gå til innhold

Kan den reddes?

Ranger emnet


Lord Gryphon

Anbefalte innlegg

Jeg har en PSA 1.9 16v Motoren som sitter i MI16, BX 16v og 405 T16. Min motor har nå gått 312000.

 

Er det noe poeng å åpne den opp og overhale den? Eller vil dette bare være bort kastet penger? Motoren går ennå og er faktisk ganske sprek. Jeg vet det er noen oljetettninger som må byttes.

 

Har ikke peil om hvordan det står til med motoren innvendig. Viss det er veldig slitte sylinder vegger, er det noen her som vet hvor mye denne motoren evt. kan borres opp.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lord Gryphon

Jeg har en PSA 1.9 16v Motoren som sitter i MI16, BX 16v og 405 T16. Min motor har nå gått 312000.

 

Er det noe poeng å åpne den opp og overhale den? Eller vil dette bare være bort kastet penger? Motoren går ennå og er faktisk ganske sprek. Jeg vet det er noen oljetettninger som må byttes.

 

Har ikke peil om hvordan det står til med motoren innvendig. Viss det er veldig slitte sylinder vegger, er det noen her som vet hvor mye denne motoren evt. kan borres opp.

 

Kanskje du finner en bedre på høggern. ?.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altids mulig at jeg finner en som har gått mindre ja. Men det har seg slik at jeg skal kjøpe meg en ny BX 16v. Tenkte jeg skulle ta å trimme i løpet av vinteren, og da trenger jeg jo den motoren som står i den bilen. (har ikke råd til 2 biler) Og da sitter jeg igjen med en motor som riktig nok har godt litt langt men som jeg da kunne fikse opp i løpet av vinteren for så og ta et lite motor bytte på våren engang...

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg overhalte fransk motor, kosta det rundt 7k i deler og arbeide. Arbeidet var da boring, fresing av ventilseter, sliping av ventiler, retting av råder, sliping av veiv og balansering. Resten gjorde jeg selv... Da skifta jeg det meste, sånt som kammer, stempler/ringer, alle lagere, pakninger og simmeringer. Dette var en 2liter 16v renault motor som hadde gått ca 190k, men var kjørt tom for olje... Var ikke så ille slitasje, men tydelige spor av smøreproblemer:rolleyes:

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår