Gå til innhold

Kenito's 740 GL 1988 - Forbedringer av det meste! - Oppdatert 2.8.07

Ranger emnet

Kenito

Anbefalte innlegg

De nye ble kjempe flotte. Hva du trekte dem med?

Spraya med vinyl spray, og stoffet er fra en gardin jeg fant på kid interiør, hehe...

Ser helt orginalt ut, og sitter som om det skulle vært orginalt også :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

På tide med en update:

Handlet inn så og si komplett b230fk.

97' mod

LH 2.4 ledningsnett fra 240.

Svinghjul til LH 2.4.

Skal bare kjøpe noe småtteri som clutch, eksos og målere fra pedersen så er vi good to go :)

Også har jeg kjøpt polyforinger som skal inn, knekker jo overalt i bilen...

Har også sveisa igjen noen rusthull, som vi sikkert kan slenge ut noen bilder av hvis det skulle være av interesse.

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke ubehagelig med slike foringer da? eller det er vell gjerne ikke det du tenker på, hehe

Absolutt ikke ubehagelig, forstillinga er tightere, slår bittelitt, men er utrolig fin å kjøre med.

( )Volvo 940 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er det å montere ett LH 2.4 nett fra 240 i en 740? Er det "mye" mer jobb enn å sette i ett fra 740?

Det vet jeg ikke, men om det er et "issue", så vet jeg at han andreluddviken har et 940 nett liggende og Colli skal kanskje kjøpe F motoren til Andreluddviken.

Colli skal jo montere i 240 (er planen iallefall) og sådan er det nok muligheter (kanskje?) for å bytte nettet mot det andreluddviken sitter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din har vel lh 2.2 fra før?

Stemmer nok bra det ja..

så er det vel statsperre i den nye, men regner med det blir en med chip når du setter det i. stå på;)

Er chip i bensinhjerna mi ja, begge faktisk.. Har to liggende :)

Åssen er det å montere ett LH 2.4 nett fra 240 i en 740? Er det "mye" mer jobb enn å sette i ett fra 740?

Skal titte på saken i dag.

Det vet jeg ikke, men om det er et "issue", så vet jeg at han andreluddviken har et 940 nett liggende og Colli skal kanskje kjøpe F motoren til Andreluddviken.

Colli skal jo montere i 240 (er planen iallefall) og sådan er det nok muligheter (kanskje?) for å bytte nettet mot det andreluddviken sitter på?

Skal ikke se bortifra det, men det er vel ikke separat nett?..

( )Volvo 940 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye lettere å sette inn harv fra 240, da den somsagt er separat fra resten av ledningsnettet i bilen

Stemmer nok bra det ja..

Da var tråden oppdatert, sjekk første side!

( )Volvo 940 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Også reiser jeg i morra til sverige for å hente m90, og det som ellers trengs for å få den i en 740 :win

Så er det egentlig bare å ta en handletur på pedersen og skaffe clutch eksos og litt diverse, så skal man ikke se hva det blir til :wonder:

( )Volvo 940 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider