chexern Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Hei! Er på tide å kjøpe nytt eksosanlegg her, hele bakerste delen er bare rust.. Har tenkt til å kjøpe et 3", for vil ha bedre lyd og effekt ;) Har 945 turbo... Hvordan vil effekt + lyd-lkninga bli av følgende: 1. Bare nytt bakstykke? 2. Nytt helt fra turboen, men beholde gammel kat? Btw, kom gjerne med linker til billige steder å kjøpe detta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Gå for alternativ 2 uten kat. Sjekk pedersens-racing.no og bcb.no... Blir ikke spesielt bedre lyd ved bytte av bare bakre demper.. Da må du eventuelt fjerne en lyddemper Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 du tjener uansett ikke nevneverdig mye. Kanskje maks 2-3 hester forutsatt et Godt og friskt luftfilter. Personlig ville jeg heller satsa på 3" med 3" kat + chip, green/K&N innsatsfilter og Høyere ladetrykk (Ca 0,8 bar). Da henter du lett ut ca 180/190 hk avgengi av tilstand på motoren, og et dreiemoment rundt 300nm. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 hvem er billige på 3" kat? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 hvem er billige på 3" kat? På østlandet er det hvertfal Vangbo som er billigst... http://www.vangbo.no De fører "Eastern Catalytic"-kat'er i alle verdens størrelser. Kjøpte min 3" kat der og modda det på JT-anlegget mitt. Ble helt supert det;) Kat'en trur jeg kosta meg 1800kr eller noe.. da med 20% rabatt pga jeg er medlem i Team Sideways. (Er du medlem av bilklubb, kan du få 20% om klubben har en liten avtale med vangbo... holder med en Mail fra styret i klubben.) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chexern Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Takk for svar! Har ikke samvittighet til å kjøre uten kat, må tenke på miljøet vett ;) Luftfilter skal jeg nok ha, men vhip får vente. Har den turbo+ greia, og ikke mye penger, så får klare meg med det foreløpig. Er det veldig stor forskjell på å beholde den katen jeg har, og kjøpe ny hvis jeg kjøper 3" hele veien? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Hei. Skal kjøpe meg JT 3" selv nå, og tenkte jeg skulle skippe kat'en, men hva bør jeg går for, 2 potter eller 1 potte etter kat'en? Hvordan blir lyden med en og 2 potter? Grei pris på pedersen racing hvertfall:) blir nytt annlegg til påsken:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chexern Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Tenkte Pedersens sjøl.. Hvor lenge regner man som levetid på slike ikke-rustfritt? (østlandet + brukes om vinter også) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Takk for svar!Har ikke samvittighet til å kjøre uten kat, må tenke på miljøet vett ;) Luftfilter skal jeg nok ha, men vhip får vente. Har den turbo+ greia, og ikke mye penger, så får klare meg med det foreløpig. Er det veldig stor forskjell på å beholde den katen jeg har, og kjøpe ny hvis jeg kjøper 3" hele veien? hehe, bra,bra... trur den samvittigheten vil være god når teknisk kontroll kommer uansett, sålenge du Har kat. 2,5"/2,25" kat'en som sitter der, er selve strupinga i anlegget... og en 3" kat flower sinnsykt godt, noe som er kjekt å ha mtp videre tuning. Men til så og si orginal-motor kan du klare deg med orginalkat. Det er ikke snakk om at du trenger 3" kat...egentlig er den beregna på 400hk++++, men når de er såpass billige, så er det ofte like greit å sette på. JT-anlegga til pedersens er "aluminiserte"... dvs, det er en liten coating på ut og innsiden med aluminium. Holdbarehet vil jeg estimere til 3-5 år. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Med 3" fra kat å bakover får du grom lyd! Like grom som 3" hele veien. Forskjell på 3" anlegg med en eller to dempere er minimal, men du får mere støy i kupeen med en demper. Raka rør i sverige har billige katalysatorer. Jeg vil anbefale å kjøpe en med metallisk kjærne, som b.t godtar. Er ikke alle som oppfyller b.t's krav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 det er veldig få metalliske katalysatorer som oppfyller noen som helst krav bt setter, og som regel koster de mange ganger prisen av en kjeramisk. Dimensjonering av katalysator går generelt etter motorstørrelse i ccm(x2 for tvangsfôra bensinmotorer). Eks 2314ccm turbo volvomotor, krever kat godkjent for 4628ccm. Dette er dog sjeldent noe problem da 3" som regel er godkjente for opptil 7500ccm etz. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 men kjøp med to potter.. spør R-style, hva han sier.. han har prøvd begge deler selv, og sa det ble MYE tøffere lyd med 2 potter.. er et par her i området som går med JT med 1 potte, selv syns jeg lyden minner om en blanding av traktor og båt(typ princess o.l.);) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 men kjøp med to potter.. spør R-style, hva han sier.. han har prøvd begge deler selv, og sa det ble MYE tøffere lyd med 2 potter.. er et par her i området som går med JT med 1 potte, selv syns jeg lyden minner om en blanding av traktor og båt(typ princess o.l.);) Flaks eg kjøpte med 2 potter då.. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 du kan så si;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.