Popp Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Har spurt i en tråd tidligere om det var mulig å bruke turbo på denne motoren uten noe spes ombygging, men klarte aldri å få skikkelig svar.. Så tenkte jeg skulle kjøpe inn det jeg trenger for å bygge om, da tenkte jeg på stempler og råder og høyresistansdyser for å slippe å lodde inn formotsander. Men satt å tenkte på at om jeg bytter innmat til FT eller FK innmat i motoren, og setter på andre dysene, trenger jeg å bytte hjerne også? Eventuelt bare kjøpe vikingchip uten noe mer? Og hva mer trengs? Skal kjøre med den kammen som står i FB motoren tenkte jeg.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Du trenger egentlig kun å bytte stemplene i motoren, resten er identisk lik FT/FK. Anbefaler å bytte hjernene til ditto turbo bil for riktig tenningskurve, og bensinmengde. Det enkleste er også å lodde inn forkoblingsmotstand, og bruke turbo dysene, da det er litt vanskelig å finne matchende dyser i høyohm. Det enkleste er kansje å bytte hele motoren, da det antageligvis blir billigere å handle en komplett enn å kjøpe alle delene separat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Ok, men om jeg bytter til FK motor og bruker orginalt ledningsnett fra FB, må jeg fortsatt lodde inn formotstander? Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 ja da må du.... Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Ok, men om jeg bytter til FK motor og bruker orginalt ledningsnett fra FB, må jeg fortsatt lodde inn formotstander? så lenge du har litt elektronikkskillz så er ikke det noe problem... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Det er da bare å lodde de inn i kretsen de (sikkert i serie) Skyt meg viss det er feil Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Det er da bare å lodde de inn i kretsen de (sikkert i serie) Skyt meg viss det er feil Står litt om det på ombyggingstråden på 200 forumet her.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dennis02 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Har selv satt i ft i min tidligere 940. Lodde inn motstand til dysene er enkleste sak av verden. Tror du vil få bedre resultat av og montere ft/fk motor. Siter Volvo 850 T5 Prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143411 X: Volvo 240 GL X: Volvo 940 Gl senere Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Du kan jo alltids selge blokka til meg:D Trenger en FB blokk fra 92 med underspyling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240kjerra Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 hva valgte du? boholde FB motoren eller bytte til en turbo motor? jeg har sjøl en FB motor, trist uten turbo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Begynner å bli litt lei av bilen min nå.. Så holder på å ser meg rundt etter ny bil med turbo nå:) Veldig lyst på 940 stasjonsvogn med turbo Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_DuDe| Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Begynner å bli litt lei av bilen min nå.. Så holder på å ser meg rundt etter ny bil med turbo nå:) Veldig lyst på 940 stasjonsvogn med turbo Du skal selge bilen din da a? pris? Siter SIGNATURREGLER: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Er relativt beskjedent komp-forhold på fb motorn. Bare 9,3:1. 230f har 9,8 og 200f har 10 blank. Er ikke mye som skal til for å få ned kompen til et akseptabelt nivå. Enten ved dreing av stempler eller litt masering i forbrenningskammeret. Skal du ikke ta ut så mye effekt trenger ikke kompen være så lav som på ft/fk. Men det beste her ville nok være å kjøpe en komplett fk eller ft, det blir garantert mye billigere. Toppen fra fb'n kan du da sette på turbomotoren. (531) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.