Gå til innhold

Jekken kolapsett - skade på Audi TT "kanal"

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Var så uheldig i dag at jekken kolapsett når jeg skulle legge om til sommerdekk.. Resultatet ble en bulk, og ett lite område hvor både folie og lakk ble slitt av..

Skal legge inn bilde når jeg får tak i kameraet mitt igjen, men det jeg lurer på er rett og slett om den platen som ligger fra fremste hjulbue og til bakre ER kanalen, eller om det er en plate som ligger forran kanalen? Må jo få fikset denne, og håper jo da at ikke det er altfor dyrt.

Noen som vet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om jeg forstår deg rett så er det kun det orginale sideskjørtet som er skadet.

Om det er skikkelig skadet så her jeg disse liggende. Men det kan jo være en god grunn til og kjøpe noen andre sideskjørt om du vill det:-)

Morten

Hva nå???

*Audi TT Quattro

*Mazda MX-5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell de orginale sideskjørtene da ja.. I metall ikkesant?

Det er skikelig skadet, fikk seg en stygg trøkk når jekken kollapset.. Liker faktisk godt de orginale jeg, cleane og fine:)

Skal jo prøve og få noe rust fremme med hjulbuen på sideskjørtene på rustgarantien da, kanskje jeg er heldig og får igjen av audi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt om du har skada kanalen da ja. Men ta av sideskjørtet og sjekk, en del bolter under bilen, 2 under innerskjermen framme, 2 under innerskjermen bak og noen under innstegslista di.

Tror disse koster en god del på Møller så om den ikke kan fikses så er det bare å rope ut om du behøver ett.

Morten

Hva nå???

*Audi TT Quattro

*Mazda MX-5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at dørlistene inne i døra (som må fjernes) er limt + klipset fast i sideskjørtene. Snakket med en kompis på møller om disse når jeg vurderte rieger bodykit til bilen, og han sa at du må nesten regne med og ødlegge de listene. Så oppå prisen for sideskjørtene så må du også regne med og måtte kjøpe disse listene.

Jepp - flere BRILLIANTE audi patenter... Tyskere, jesus...

Ps! Når vi først er innpå brilliante audi patenter:

http://www.wak-tt.com/tt/mudflaps.htm

Du vet hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja, blir fort litt tungvindt med audi..

Og der var skvettlappene ja, hadde jo ikke vært så dumt men ser jo så jævli dumt ut.. Men plastikken der de skal plasseres er jo knekt og herjet med (hva har skjedd der egentlig vagen? Hehe) så disse hullene er jo mangelvare... Tror jeg etterhvert satser på hellakering, alt ettersom hvor mye penger som ramler inn i sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mann leser litt rundt på dette forumet, kan det virke som du er generelt litt uheldig Leon, om det ikke er uhell er det noe annet på bilen som rykker..

JA, jeg er generelt litt uheldig.. Har altid vært det:)

Men grunnet til at det virker sånn er nok fordi jeg legger ut tråd om alle problem som dukker opp, ikke bra for ryktet på bilen min, men all hjelp er god hjelp.. Tviler på at alle forummedlemene her poster alle feila sine, men for meg er audi nytt så da blir det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider