espen_mg Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 synd det da...bare smekka inn å kjørt. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian708 Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 De delen jeg kjøpte av maxis er til salgs. Grunnet forandring i planene mine. Ta kontakt på 97955375 hvis dere er interesert. Siter Stian 708Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Noe som skjer med denne bilen da? Skulle hadd sånn på den også da for å fullføre race stuket ;) Lightning Racing Air Jack System Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 ja se der ja. er faktisk ganske intresssant det der. Har kjøpt 750ml dyser nå, og skal bygge om bilen til å gå på E85. Vurderer også litt frem og tilbake på om vi skal lage til sentermutter på den Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Fet tråd..tror jeg har lest igjennom alle sidene idag. Hehe.. Relativt gromme 240'er for å si det sånn:) Gutta som har peiling virker det som!! Keep up the good work. Flere bilder eller videoer med litt fart i da? :D Et lite spm. Jeg har forøvrig kjøpt en 940 Turbo for en stund tilbake. Sitter en trimmet B230FK i den, fordeleren sitter på blokka. Samme plassering som på deres 240 motorer.(org.sitter de vel på bak på kammen?) Men iallefall sliter med at den driver å kutter på høyere turtall på 1,2bar. F.eks 5500rpm ved fullt pådrag i 2 gir->(Kutt)osv...sinnsykt irriterende. Lyst å prøve meg på litt høyere ladetrykk som 1,4bar eller noe i området der.. Hva kan dette komme av? Når bør man bytte bensinpumpe(under)? Vet ikke om den er byttet.. Skal bytte simple ting først som.tennigsdeler..Kjører med større dyser,BTR-justerbar,org.LMM,Garret T3 Turbo fra 240R Sport,3" Hele veien,chippet innsprut og tenning,530 topp med A-kam,balansert bunndel etc..Jager ikke på tomgang og sviver fint.Bruker ikke olje. Andre trekk,litt lav på tomgang til tider,har etterfulgt litt kjøleveske. takker for svar :) Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 spørs om det er bensinpumpasom er problemet her ja. når du øker turbotrykket øker også bensintrykket vet du, og med de større dysene du har da, vil pumpen kjenne sin begrensing. ville gått for en større pumpe uansett. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 skifta dyser i dagtil 750ml dyser og lagde 3" luftmengdemåler. bytter chip med en som er lagd for større dyser og 3" LMM. så fyller vi E85 å prøver :) skal bli gøy å se hvor mye mer vi klarer å skvise ut av motoren her Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Når du bygger motor for E85, kan du fortsatt kjøre på vanlig suppe da eller er det KUNN E85 som duger da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 er jo dyser beregnet for MYE suppe da, da det trengs mer suppe når man kjører E85. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Blir vel litt lange åpningstider på dysene på E85 map'en for at den vil gå noe spes. på vanlig bensin.. om i det hele tatt dette på datasprut sef. Kan jo legge inn to map'er da,hvis man vil ha muligheten for å kjøre på både bensin og E85.. Blir jo samme problemet med Lh 2.4 og å gå opp i dysestørrelse med de samme åpningstidene... som tidligere nevnt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Beklager at jeg låner tråden din for dette spørsmålet. Jeg skal fikse på T5 motoren min før jeg monterer den, jeg har kjøpt haltec datasprut til den. Noen som vet om det går å legge inn 2 programer der så det går å veksle mellom E85 oh bensin? Den er programert for 500 hk nå, kunne kanskje brukt det på E85?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 går vel ikke å legge inn to programmer på haltecen og bytte med en bryter, må ha en laptop for å bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 går vel ikke å legge inn to programmer på haltecen og bytte med en bryter, må ha en laptop for å bytte? Var egentlig det jeg mente, men går det å lagre 2 programmer i dataprogrammet til haltech på lapptoppen og veksle der på en lettvinn måte? Sorry igjen for lån av tråd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 går helt fint T5, godt med litt aktivitet her også. Ace of Spades: Vil ikke være noe prob med LH2.4 heller da med annenchip, er jo den som styrer åpningstiden på dysene. men om man kan kjøre på bensin på samme map, det tviler jeg også på. mulig man kan "vanne" ut E85'en med bensin da. At det vil funke noen lunde, ved gatekjøring Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Var egentlig det jeg mente, men går det å lagre 2 programmer i dataprogrammet til haltech på lapptoppen og veksle der på en lettvinn måte? Sorry igjen for lån av tråd ja det går, bare å lagre to map og laste med laptopen.. bruker det jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.