espen_mg Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 ble ikke tatt så mye bilder fra vår side i år. Skifta blokk natt til lørdag, så når det funka igjen ble det mest kjøring Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 kjørt dokker me k-kam en periode i glassfiber biln? kosn funka d? va den helt grei t turbobruk? ska dokker foresten på lånke å kjør me glassfiber biln den 30aug? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 kjører med K-kam nå også. Vanskelig å sammenligne da, da bilen vår er 950kg. Ska i teorien lade seiner enn f.eks en A.kam da. men gfunke fint pga av vekta te oss. merka ikke forskjell mellom A og K-kam. Ska ikke på Lånke. er ikke en bil bygd for den rass-banen der. e bare 2 cm bakkeklaring så Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Riktig :) får heller ikke kjøre med prøveskilt på den rass banen. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 har dokker ikke nå anna redskap å still opp me da. har du ikke en hissig familie bil du da trond:ratatatat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 når volvoklubben ikke får te nå anna enn et treff på derre dritt-banen der, så kan det bare vårrå. Helevete. Gidde itj ødelegg bilan bare for å nå maks 100km/h på en humpete å kulete drittbane. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 har dokker ikke nå anna redskap å still opp me da.har du ikke en hissig familie bil du da trond:ratatatat Familie bilen er ikke så hissig, men har en 242 som er litt gromar. Kansje æ kjæm å spøle nån meter. Bare får å still opp for klubben. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 245 familiebiln din e jo mere gjennomført enn utstillingsbilan t folk flest. men vært tøft å sjedd svart 242n din i aksjon da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 synd ikke dere fikk kjørt mere slik som dere har stått på :) det var bra blokka mi ikke tok kveld iallefall;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 ja det va du med blokka ja =) den e gulle god den. Fikk da kjørt litt. Va vel litt forventa at pakningen skull ryk da, men håpa i det lengste Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 men et lite sp, dokker e jo høvdinga på moror bygging. å æ hell på å sett sammens en b23e motor som ska ha turbo på. eneste problemet e at toppen e plana 3mm, men æ har frest ut forbrenningsromman i toppen å dreid ned stemplan 2mm. så d jeg etentlig lurer på om dere tror at jeg har klart å senke kompen nok til å turbo konvertere denne motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 jada.. det går nok greit skal du se. Kan i utgangspunktet bare drie ned 1,5 mm på stemplene, men siden toppen e fresa av 3mm igjen så kan du jo ta litt mer. men samtidig har du tatt ut av forbrenningskammeran igjen å da. Tond klaska jo bare turbo på en original B21A-blokk som reservemotor her da. ikke org topp selvfølgelig, men han har komp på 1:10 og det funker greit det også, så spørs hvor optimalt du er ute etter å få det Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 har jo håp at det ska funger bra da. bli jo forhåpentligvis litt mere skuddsikker enn b230f motoren æ kjøre turbo på no. har jo plan om å få på over 1kg trykk å da, men har for øyeblikket kun orginal dysa å org btr å ecomax chip. men har mest plan om en motor som kan brukes daglig uten problem for så kan kjøre på bane å da. har jo en b230ft blokk ståenes å, men denne må total overhales, pluss at jeg har lyst på h-profil råda å nye stempel t ft blokka, så den får stå på lur t æ får tak i litt ekstra peng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 ta bussen en måned så spare du inn stempel fort med den biln der vel :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 jada.. det går nok greit skal du se.Kan i utgangspunktet bare drie ned 1,5 mm på stemplene, men siden toppen e fresa av 3mm igjen så kan du jo ta litt mer. men samtidig har du tatt ut av forbrenningskammeran igjen å da. Tond klaska jo bare turbo på en original B21A-blokk som reservemotor her da. ikke org topp selvfølgelig, men han har komp på 1:10 og det funker greit det også, så spørs hvor optimalt du er ute etter å få det blokka jeg kom med var en b23e blokk;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.