Gå til innhold

242 Racecar. prosjekt fra trøndelag!

Ranger emnet


espen_mg

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjører med K-kam nå også.

Vanskelig å sammenligne da, da bilen vår er 950kg. Ska i teorien lade seiner enn f.eks en A.kam da. men gfunke fint pga av vekta te oss. merka ikke forskjell mellom A og K-kam.

 

Ska ikke på Lånke. er ikke en bil bygd for den rass-banen der. e bare 2 cm bakkeklaring så

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når volvoklubben ikke får te nå anna enn et treff på derre dritt-banen der, så kan det bare vårrå.

 

Helevete. Gidde itj ødelegg bilan bare for å nå maks 100km/h på en humpete å kulete drittbane.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dokker ikke nå anna redskap å still opp me da.

har du ikke en hissig familie bil du da trond:ratatatat

 

Familie bilen er ikke så hissig, men har en 242 som er litt gromar. Kansje æ kjæm å spøle nån meter. Bare får å still opp for klubben.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men et lite sp, dokker e jo høvdinga på moror bygging.

å æ hell på å sett sammens en b23e motor som ska ha turbo på. eneste problemet e at toppen e plana 3mm, men æ har frest ut forbrenningsromman i toppen å dreid ned stemplan 2mm. så d jeg etentlig lurer på om dere tror at jeg har klart å senke kompen nok til å turbo konvertere denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada.. det går nok greit skal du se.

Kan i utgangspunktet bare drie ned 1,5 mm på stemplene, men siden toppen e fresa av 3mm igjen så kan du jo ta litt mer. men samtidig har du tatt ut av forbrenningskammeran igjen å da.

 

Tond klaska jo bare turbo på en original B21A-blokk som reservemotor her da. ikke org topp selvfølgelig, men han har komp på 1:10 og det funker greit det også, så spørs hvor optimalt du er ute etter å få det

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo håp at det ska funger bra da. bli jo forhåpentligvis litt mere skuddsikker enn b230f motoren æ kjøre turbo på no. har jo plan om å få på over 1kg trykk å da, men har for øyeblikket kun orginal dysa å org btr å ecomax chip. men har mest plan om en motor som kan brukes daglig uten problem for så kan kjøre på bane å da. har jo en b230ft blokk ståenes å, men denne må total overhales, pluss at jeg har lyst på h-profil råda å nye stempel t ft blokka, så den får stå på lur t æ får tak i litt ekstra peng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada.. det går nok greit skal du se.

Kan i utgangspunktet bare drie ned 1,5 mm på stemplene, men siden toppen e fresa av 3mm igjen så kan du jo ta litt mer. men samtidig har du tatt ut av forbrenningskammeran igjen å da.

 

Tond klaska jo bare turbo på en original B21A-blokk som reservemotor her da. ikke org topp selvfølgelig, men han har komp på 1:10 og det funker greit det også, så spørs hvor optimalt du er ute etter å få det

 

blokka jeg kom med var en b23e blokk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår