VCE Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Jeg har hørt mye rykter frem og tilbake om hva bakstillinga tåler med tanke på økning av motoreffekt. En jeg har snakka med påsto at momentarmene brakk med knapt 300 hk turbomotor, dette har jeg litt begreset tiltro til... Er det noen her som har kjørt i filler noe i bakstillinga si her? Hva skjedde og evt. hvordan? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Hehe, har kjørt rivstarter med 400hk og 2 plata tilton på den bakstillinga... Det jeg er skeptisk til er den subframen bak der... Jeg skal lage justerbare momentarmer m uniballs etter hvert på min. Men har vansklig for å tru at det ryker med 300hk for å si det sånn... Du skal belaste dem momentarmene ganske så mye før dem ryker, det er jo 60mm h profil "bjelke" i alu dem er lagd av så... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Jeg har mer eller mindre kommet til samme konklusjonen som deg. Slike alu-profiler er rimelig sterke. Jeg tror at det var IPD-usa som hadde ny subframe som skulle tåle mer, men jeg vet ikke om jeg trenger. Jeg vil gjerne finne ut om det er noen som har revet noe i filler baki der... Jeg håper å få rundt 400 hk og drøyt 600 nm, så jeg tror at noe kommer til å ryke :D men jeg vet ikke hva... :( Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Det er kaphelle som har den subframen, men dem skal jo ha en hel dullion for den... Er ingen hensikt i å sløse bort en hel masse penger på ei så ubruklig bakstilling som det 740in har, da er det bedre å invistere i 4 link oppheng om en får så mye klem... Nå som motorn min har rasa blir det vel en 450-500hk får jeg håpe, kommer fortsatt til å ha det sånn som det er nå... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Jeg har planer om å komme meg gjennom eu-kontroll uten å jukse, og da er 4-link uaktuellt... :( Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Hehe... Om du skal rigge en litt grom bil må du nokk belage deg på å betale litt mer enn 500 kr for en EU kontroll! =) Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 kjøp uniobolds momentsag og wattlink. ellers er det som AC sier om subframen. Dabutchern hadde en side hvor subframen ikke kostet mer en 500 dollars.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Det er fra kaphelle... Kommer nok på 5500 ellernoe m frakt hit... Jeg hadde nå tenkt til å ta den ned til vintern igjen å sveise inn no forsterkninger der... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 når prosjektbilen kommer så skal jeg se liktt på div løsninger, må prøve og ta ting før det ryker Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Du ryker ikke den der med 400hk ihvertfall... Koster jo itteno for ei sånn bakstilling da... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 nei, men er bedre og gjøre det når jeg først skal ha den ned for og bytte foringer og ha justerbare mommentstag plus litt annet. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Nå som motorn min har rasa blir det vel en 450-500hk får jeg håpe, kommer fortsatt til å ha det sånn som det er nå... Synd med motoren din :( Hva er det som har blitt ødelagt? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Er ikke direkte ras, men må få maskinert opp ei 230 blokk jeg har liggende og tilpasse veiva til den... Får håpe stempla har overlevd... Føyk ei pakning for meg også har den dratt vann og vannet har skjært i syl veggene... Men har blitt litt andre planer, blir de bettane som er der nå, bare bytte blokka, så jeg får kjørt litt i sommer, skal en bytte gren, turbo og innsug så vil jeg ha den i benken å da tar det 100 år å bli ferdig... Er mer enn nok klem uansett..! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Du ryker ikke den der med 400hk ihvertfall... Koster jo itteno for ei sånn bakstilling da... Også var det noe med moment og kurver og da...jeg har ikke planer om rødblokk for å si det sånn...ei heller turbo. Allerede ved 2000 rpm vil jeg ha over 500 Nm :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Det var Kaplhenke som hadde den subfram'en (http://www.trianglesunlimited.com/), men jeg vil gjerne komme i kontakt med noen som har kjørt bakstillinga si i filler, eller eventuellt bare se bilder... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.