Gå til innhold

Hva tåler bakstillinga i 740'n?

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt mye rykter frem og tilbake om hva bakstillinga tåler med tanke på økning av motoreffekt.

 

En jeg har snakka med påsto at momentarmene brakk med knapt 300 hk turbomotor, dette har jeg litt begreset tiltro til...

 

Er det noen her som har kjørt i filler noe i bakstillinga si her? Hva skjedde og evt. hvordan?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har kjørt rivstarter med 400hk og 2 plata tilton på den bakstillinga...

Det jeg er skeptisk til er den subframen bak der... Jeg skal lage justerbare momentarmer m uniballs etter hvert på min. Men har vansklig for å tru at det ryker med 300hk for å si det sånn... Du skal belaste dem momentarmene ganske så mye før dem ryker, det er jo 60mm h profil "bjelke" i alu dem er lagd av så...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer eller mindre kommet til samme konklusjonen som deg. Slike alu-profiler er rimelig sterke.

 

Jeg tror at det var IPD-usa som hadde ny subframe som skulle tåle mer, men jeg vet ikke om jeg trenger. Jeg vil gjerne finne ut om det er noen som har revet noe i filler baki der...

 

Jeg håper å få rundt 400 hk og drøyt 600 nm, så jeg tror at noe kommer til å ryke :D men jeg vet ikke hva... :(

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kaphelle som har den subframen, men dem skal jo ha en hel dullion for den...

Er ingen hensikt i å sløse bort en hel masse penger på ei så ubruklig bakstilling som det 740in har, da er det bedre å invistere i 4 link oppheng om en får så mye klem...

 

Nå som motorn min har rasa blir det vel en 450-500hk får jeg håpe, kommer fortsatt til å ha det sånn som det er nå...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Om du skal rigge en litt grom bil må du nokk belage deg på å betale litt mer enn 500 kr for en EU kontroll! =)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra kaphelle... Kommer nok på 5500 ellernoe m frakt hit... Jeg hadde nå tenkt til å ta den ned til vintern igjen å sveise inn no forsterkninger der...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke direkte ras, men må få maskinert opp ei 230 blokk jeg har liggende og tilpasse veiva til den... Får håpe stempla har overlevd... Føyk ei pakning for meg også har den dratt vann og vannet har skjært i syl veggene...

Men har blitt litt andre planer, blir de bettane som er der nå, bare bytte blokka, så jeg får kjørt litt i sommer, skal en bytte gren, turbo og innsug så vil jeg ha den i benken å da tar det 100 år å bli ferdig... Er mer enn nok klem uansett..!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ryker ikke den der med 400hk ihvertfall... Koster jo itteno for ei sånn bakstilling da...

 

Også var det noe med moment og kurver og da...jeg har ikke planer om rødblokk for å si det sånn...ei heller turbo. Allerede ved 2000 rpm vil jeg ha over 500 Nm :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår