Gå til innhold

priser på deler...det er ikke lett....:-( :-)

Ranger emnet

stepside

Anbefalte innlegg

f..n ta internett.....

det var så mye letter før........:-)

sjekket runt (ringte ALLE) for å finne headers, katalysator å lyddemper til min trivelige 350 tbi pikkis.

tja, fant noen high flow katalysatoer for 2000 N.kr

fant noen lyddemper for ca 500 N.kr

headers...rimligst 2800N.kr

Steinar stolen spurte hvorfor jeg skulle ha headers...?

Jeg bygger selfølgelig (?) dobbelt 3" :-)

I annerledeslandet blir dette 7800N.kr

så i USA...............

high flow katalysator 47 $!! x 7.5=350Nkr

lydemper 19$=142 Nkr

heades 160$=1200Nkr

2561.00 N.Kr!!!!!!!

Joda det er inkludert frakt og moms :-) Helt frem!!!

Delene, er de av bra kvalitet? Hmmmm jeg har prøvd å sjekke på nette å alle anbefaller de deler jeg har valgt....... å du, de er alle fra summit :-)

Triste ting for Noreg......men alikavel, fant noen trivelige verksteder....Techline.....jøss disse guttene tokk tid til å snakke med meg........har dere noen erfarenhet med Techline....jeg fikk et meget possitivt intrykk.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er for få mennesker i Norge. Derfor det blir dyrt.

Norge ift USA blir som indre Troms ift Oslo.

Nøyaktig det samme skjer: lite vareutvalg, høye priser. Dessverre. Sånn er livet.

Det verste er jo at det blir verre og verre! Jo mer vi handler direkte fra USA, jo mindre vil deletilgangen og prisene blir via videreselgere her i Norge.

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke oppnår grossitspriser fra forhandleren i USA, slik at gevinsten ved å bestille direkte minimaliseres.

Dette ville gitt bare fordeler både fra den norske og den amerikanske forhandlerens synspunkt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Techline på Harestua?

Kjenner han som driver det, og han har både kunnskap og interresse, så der er det nok hjelp å få for de fleste... driver en del med Classic Chevy, injectionmotorer o.l. Ordner det meste av deler til amerikanske biler, til greie priser såvidt jeg vet. Han hadde vel også katter for opptil 600hester turbomotorer, også til vettu priser. Karen er også ganske ålreit, tviler på at det er noe problem å handle der!:)

:rolleyes: :D

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du har sett etter priser da.

Var å så litt på amerikanse bildeler, og der fant jeg disse priser

Headers summit 1690kr

Potter 275 kr

Fant ingen katalysator der da, men var jo en god del billigere en di du hadde funnet da.

Nå skal ikke jeg banne på at dette er til din bil da, men er da verd et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye deler de har til summit racing, så bare at de hadde headers fra dem.

Er jo bare å gå inn på http://www.amerikanskebildeler.no så kan du jo se hva de har.Kanske de skaffer deg de delene du er ute etter, men jeg kan ikke love deg noe.

http://www.usautoparts.no har jo en god del deler, og de skaffer det meste.

Er jo bare å ringe da. kanskje du er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

f..n ta internett.....

det var så mye letter før........:-)

sjekket runt (ringte ALLE) for å finne headers, katalysator å lyddemper til min trivelige 350 tbi pikkis.

tja, fant noen high flow katalysatoer for 2000 N.kr

fant noen lyddemper for ca 500 N.kr

headers...rimligst 2800N.kr

Jeg bygger selfølgelig (?) dobbelt 3" :-)

I annerledeslandet blir dette 7800N.kr

så i USA...............

high flow katalysator 47 $!! x 7.5=350Nkr

lydemper 19$=142 Nkr

heades 160$=1200Nkr

2561.00 N.Kr!!!!!!!

Joda det er inkludert frakt og moms :-) Helt frem!!!

Delene, er de av bra kvalitet? Hmmmm jeg har prøvd å sjekke på nette å alle anbefaller de deler jeg har valgt....... å du, de er alle fra summit :-)

Triste ting for Noreg......men alikavel, fant noen trivelige verksteder....Techline.....jøss disse guttene tokk tid til å snakke med meg........har dere noen erfarenhet med Techline....jeg fikk et meget possitivt intrykk.......

http://www.techlinebilelektro.no

jeg har noen erfaringer med techline, jobber sammen med fettern til Trond, som driver techline, syns han er veldig flink, han har mest chevy stuff da. bra priser, kjøpt krengestag og bremsepumpe der. +++ annet nips,

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har du sjekket om du må ha catalysator på bilen?, det var jo først når blyfri bensin kom at bilene ble påbudt å ha catalysator. Min bil 1975 Trans AM har orginalt catalysator men den ble fjernet fordi det ikke var lovelig på den tiden i Norge (bilene forurenser mer med en katalysator som har blitt ødelagt av blybensin). Har en annen kammerat som har en 1979 modell Ford Fairmount, den er det heller ikke catalysator ppå. Det må jo være mye bedre å kjøre uten en med.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. der er bare å skjære et hull på toppen av katalysatoren, så bruke et stort skrujern eller noe lignende og pelle ut den massen som er inni der, må passe på at du får med alt, ellers kommer det til å skrangle som faan, så sveiser du igjen hullet .

Da skal det mye til for at de merker det, og hvos du mot formodning må ta utslipps testen, så er jo bare katalysatoren ødelagt, :-)

Vet golk som har kjørt med det lenge, og aldri hatt ptoblem på eu.

Så det er bare å krysse fingrene, så kan du ha det sånn lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider