Gå til innhold

Holder det med M råder til 300hk på hjula? med aktiv kjørestil?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

 

driver og bygger motor da, men lurer bare på om M rådene eg har liggende er godt nåkk for og kunne nå målet mitt, 300hk på bakhjula...

 

eller må eg invistere i H profil SPM staker?

 

Mvh Sølve Mortveit

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-rådene bøyer seg på 300hk.

sten parner garanterer at H-rådene holder til 500hk

 

Jøss.. andre må ha vært veldig heldig som har kjørt med over 300 hk da, t.o.m. i racing bilene.

 

Men, anyways, skal du bygge seriøst kjører du gjerne på med smidde overdimensjon stempler, h-profil stålstaker og balansering av veivpart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-rådene bøyer seg på 300hk.

sten parner garanterer at H-rådene holder til 500hk

 

 

Derfor Jens gustafson nettopp bremsa 500 hjulhester med m råder ja...hehe

 

Hvis motoren går som den skal vil det ikke være noe problem, men er ikke dumt med litt sikkerhetsmarginer.

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

M rådene er de sterkeste rådene som volvo har laget til

bensinmotorene sine.

De er betydlig sterkere en de rådene som sitter i de nyere 940 motorene.

De rådene som sitter i 90+ mod er ganske bra holder bra til ca 300hk. Men liten turbin med høyt eksos mottrykk og 300hk da risikerer man å bøye rådene eller de vil knekke.

De gode gamle M-rådene holder mer eg vil ikke være noen garantist for hvor mye de holder men 350-380 ærlige hk med en

romslig turbin burde gå greit dagen lang max 7000-7200rpm.

Eg kan nå nemne de rådene som står i 1985-88 B230 motorene,

de holder ca 220- 230 ærlige hk før de gir seg med eit eller flere store hull i blokka.

 

Men for all del H-profil råder er en god invistering når man først skal overhale motoren.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår