Gå til innhold

B21\23\230at motor filmer.

Ranger emnet

raggar-racing

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter filmer fra 240`r med b21\23\230at motor i :)

Hels "ombord cam", men i fra andre "vinkler" går også!

Legg gjerne opp info om hva slaks trim det sitter på den!

PS. det er kun filmer med 240`r med AT "kitt" som er interesangt, men om det er en trimmet AT motor med fks. anna topp\kam osv. så er det interesangt å;)

Mvh Ø.B-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut en film igår jeg :P Men kan legge ut av min..

Utstyr: TURBO no more no less.!

Filmen er tatt i en slakk oppoverbakke på vei til Særp (rett etter bomringen)

http://s86.photobucket.com/albums/k94/volvoneedsbar/?action=view&current=MOV00685.flv

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg laget denne posten er at jeg selv driver og skal bygge gasserturbo motor, men er litt usikker på hvor bra det kommer til og gå når det er ferdig.

Oppsettet jeg skal bruke er:

*Trykktetta svartkork\gulkork gasser (evt. blåkork hvis jeg får tak i), med trykkboks.

*El bensin pumpe med BTR for forgasser turbo.

*Små porta org. 230a topp eller 405 topp.

*K-kam

*Også vil det komme en IC etter hvert.

Men er veldig usiker på om dette er verdt penga (driter i bensin regninga, men tenker på bygge kostnadder, kommer fort på 4laken)

Hvor har foresten dere tatt returen i fra turboen deres? Er det noen andre steder og ta den en i bon panna? Er det et ferdig "igjenntetta" hul ikke så langt unna klurtsh huset som det bare er og borre ut og ta returen der?

Og er det noen her som vet om det går ann og bruke standard fks. 230a fordeler? Eller vil det kukke seg helt da tenninga ikke stiger "riktig" med ladetrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil er jo helt orginal.. Jeg hadde en 2L turbo først..

Eneste jeg gjorde da den blåste var å pusse opp en gammel B230A motor med litt lakk og stålpakning pluss bolter og div andre pakninger..

Min spinner i bittelitt i 3 giret.. (så vidt) jeg synes det går greit nok.. Mye motor for 4laken.!

Jeg hadde bunnpanne fra før av.. Men må nok ta den fra bunnpanna

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider