Gå til innhold

Hva bør jeg bruke for å behandle sorte skinnseter??

Ranger emnet

jonarv

Anbefalte innlegg

Se topic... Har kjøpt meg sort skinn-interiør til min calibra, og lurer på om noen har tips å komme med slik at skinnet får rett behandling! Bilde av tilsvarende interiør:

genscrap.jpg

Skal jeg bare løpe på torshov å kjøpe denne?

10460.jpg

Eller fins det bedre produkter på markedet? Finnes det leatherwax med tilsatt godlukt?

Finnes the leathervax med sort fargepigment?

Håper så inderlig noen kan komme med innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ett godt tips som jeg brukte av min samboer som har lang farts tid innen heste sporten.

Vi var på en sånn heste utstyrs butikk og kjøpte lær såpe/innpregnering. Dette ser ut som ett vanlig såpe stykke.

Dette er veldig holdbart og man får veldig skitne seter til å bli rene. så lenge læret ikke er for utslitt.

Heste utstyr brukes jo tross alt i alt slags vær.

Husker ikke helt hva det het men det var no natur produkt tror jeg.

Har brukt det på lyse skinn seter så man så fort om man fikk av dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker veldig interessant! Skal stikke innom en "hestesjappe" i morgen å ta en prat med dem som selger sånt.

Flere forslag? En som mente jeg kunne prøve skopuss med sort farge, men det er jeg veldig skeptisk til. Er redd fargen vil smitte over på klær :P

Hvor mye betalte du for trekket?

Det er ikke et trekk, men komplett interiør som er hentet fra en calibra som kom med det orginalt... Prisen for komplett skinninteriør til calibra selges for rundt 6000,- brukt. Tipper det er "litt" dyrere til din bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærsåpe kjøpt på hestebutikk er å anbefale! Prøv lærsåpa i fast form fra Stübben (liten hvit boks med sort skrift, mener jeg).

Et tips: Bruk vanlig svamp, lite vann (kryst ut mest mulig vann), gni inn såpa i svampen og puss i vei! Da blir det ikke så mye skum (blir rester på læret), tørk over med fuktig rent håndkle etterpå og det blir skinnende rent :) Brukte dette på en ridesal til 12000,-, så jeg har ingen problemer med å bruke det på skinninteriøret i golfen til x 6-7.

Skal selv ta en runde med lærsåpe i cab'en, før jeg lar godsakene fra Autoglym avslutte balletten :D Kan jo ikke la det lukte gamp i godbilen... hehe...

'89 Corrado VR6

'93 Golf TDK (bruksbilen)

'76 Golf L "Barock" (vurderes solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider