Aeomholt Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Hva bruker folket til å vaske disse filterene med? Jeg vet det K&N har rens/olje, men er det noe annet som kan brukes? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Har greenfilter, kjøpte rensesett på dekkmann, 100,- holder sikkert til 10-20 vask. Du kan jo prøve med en mild avfetting/motorvask. og varmt vann. men 100,- er det jo verdt å bruke på produkter som er ment til oppgaven. Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 definitivt, ble bare fortalt at det var svinedyrt til k&n Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Skal IKKE bruke varmt vann... Skal bruke slik K&N rens, så skylde av i kaldt vann, så smøre på K&N olje... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Hvis du har luftmengdemåleren din kjær, så bør du kjøpe nytt filter. Luftmengdemåleren tåler ikke olje. Hvis det legger seg oljefilm inne i den vil den slutte og fungere og vanligvis kortslutte.. Du får en del nye filter for prisen av 1 ny luftmengdemåler.. Dersom du smører inn med ojle, bør du vite hva du holder på med.. Det må i allefall ikke være noe mengde olje som blir smurt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Bare for å poengtere det, så har StorFørtti et poeng... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Hvis du har luftmengdemåleren din kjær, så bør du kjøpe nytt filter.Luftmengdemåleren tåler ikke olje. Hvis det legger seg oljefilm inne i den vil den slutte og fungere og vanligvis kortslutte.. Du får en del nye filter for prisen av 1 ny luftmengdemåler.. Dersom du smører inn med ojle, bør du vite hva du holder på med.. Det må i allefall ikke være noe mengde olje som blir smurt på. Jeg ser problematikken. Hjelper jo ikke om luftmengdemåleren brenner seg ren ved stans når den hele tiden blir tilført olje... Har uansett tenkt å montere vanlig filter for å se om jeg kan få bilen gjennom eu. har alt for høyt utslipp, men med "tett" k&n filter så er jo ikke det rart... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 er heelt uenig med det storførti sier.. hadde folk gjort slik det er meningen det skal gjøres hadde det aldri vært noe problem. først skal en rense filteret og skylle det og sånn så det blir omtrent snøvitt(ikke mulig men så godt som hvertfall). og når en tilsetter olje, skal det være meget begrensa mengder, som tilføres nedi de "kløftene", så skal det stå å trekke til seg og "renne av seg" overskuddet.. og etter det er filter i samme kondisjon som når det var nytt. de som har kjøpt et K&N filter(ekte K&N) veit at det kommer i en forsegla plastembalasje merka med pre-oiled from factory (kansje ikke ordrett riktig, men ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Du har et poeng der b230ft, k&n burde vite hva de holder på med og hvis man følger deres instrukser så burde ikke dette være noe problem. Regner med at olja er der for å filtrere de mindre partiklene og må være der. Men det er jo helt klart om at det renner og drypper av filteret så vil jo ikke det være bra for luftmengdemåleren da olja vil isolere tråden og gi feil avlesninger... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 korrekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 er heelt uenig med det storførti sier.. hadde folk gjort slik det er meningen det skal gjøres hadde det aldri vært noe problem. først skal en rense filteret og skylle det og sånn så det blir omtrent snøvitt(ikke mulig men så godt som hvertfall). og når en tilsetter olje, skal det være meget begrensa mengder, som tilføres nedi de "kløftene", så skal det stå å trekke til seg og "renne av seg" overskuddet.. og etter det er filter i samme kondisjon som når det var nytt. de som har kjøpt et K&N filter(ekte K&N) veit at det kommer i en forsegla plastembalasje merka med pre-oiled from factory (kansje ikke ordrett riktig, men ja Men hvordan i heite kan du da si at du er helt uenig med meg? Leste du hva jeg skrev? kost... Den type filter jeg bruker holder 60-80000 km... Mener jeg har råd å kjøpe nytt pusteapparat til bilen min etter den lengden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 husk nå å spyle det rette veien..dvs fra innsiden og ut! ellers spyler du driten inn i filteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 husk nå å spyle det rette veien..dvs fra innsiden og ut! ellers spyler du driten inn i filteret. Ganske innlysende :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Men hvordan i heite kan du da si at du er helt uenig med meg?Leste du hva jeg skrev? kost... Den type filter jeg bruker holder 60-80000 km... Mener jeg har råd å kjøpe nytt pusteapparat til bilen min etter den lengden.. heh jeg bare er det, om det er godt nok svar? du sier jo at "om du har lmm'en din kjær" osv.. det er bare piss.. sålenge en gjør sånn det er ment en skal med rensing/ inn-oljing på ny, så lever lmm akkurat like godt som ellers. ryktet om at ny smurte filtre spiser lmm's kommer av at folk rett å slett er alt for drøye med olja, og i tillegg ikke lar det stå å trekke/lufte før de monterer det på igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Men hvordan i heite kan du da si at du er helt uenig med meg?Leste du hva jeg skrev? kost... Den type filter jeg bruker holder 60-80000 km... Mener jeg har råd å kjøpe nytt pusteapparat til bilen min etter den lengden.. Håper ikkje det er et åpent filter du har planer om å kjøre 80 000km med UTEN å rense det, da er det ihvertfall noen som har lurt deg... Et vanlig åpent filter skal vaskes og re-oljes på ca 8000-12000 km. Det er jo ikkje snakk om å dynke det i olje! Skal bare få et dekkene lag med olje over hele filteret! Uten oljen på filteret, så er det ikke langt unna det samme som å kjøre uten luftfilter. Hindrer bare katten i å komme inn... Finstøv inn i sylinderene blir som en fin slipepasta. K&N pakken med vaskemiddel og luftfilterolje er løsningen. Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.