Gå til innhold

Rengjøring av K&N filer?

Ranger emnet


Aeomholt

Anbefalte innlegg

Hvis du har luftmengdemåleren din kjær, så bør du kjøpe nytt filter.

Luftmengdemåleren tåler ikke olje. Hvis det legger seg oljefilm inne i den vil den slutte og fungere og vanligvis kortslutte..

Du får en del nye filter for prisen av 1 ny luftmengdemåler..

Dersom du smører inn med ojle, bør du vite hva du holder på med..

Det må i allefall ikke være noe mengde olje som blir smurt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har luftmengdemåleren din kjær, så bør du kjøpe nytt filter.

Luftmengdemåleren tåler ikke olje. Hvis det legger seg oljefilm inne i den vil den slutte og fungere og vanligvis kortslutte..

Du får en del nye filter for prisen av 1 ny luftmengdemåler..

Dersom du smører inn med ojle, bør du vite hva du holder på med..

Det må i allefall ikke være noe mengde olje som blir smurt på.

 

Jeg ser problematikken. Hjelper jo ikke om luftmengdemåleren brenner seg ren ved stans når den hele tiden blir tilført olje...

 

Har uansett tenkt å montere vanlig filter for å se om jeg kan få bilen gjennom eu. har alt for høyt utslipp, men med "tett" k&n filter så er jo ikke det rart...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er heelt uenig med det storførti sier.. hadde folk gjort slik det er meningen det skal gjøres hadde det aldri vært noe problem. først skal en rense filteret og skylle det og sånn så det blir omtrent snøvitt(ikke mulig men så godt som hvertfall). og når en tilsetter olje, skal det være meget begrensa mengder, som tilføres nedi de "kløftene", så skal det stå å trekke til seg og "renne av seg" overskuddet.. og etter det er filter i samme kondisjon som når det var nytt. de som har kjøpt et K&N filter(ekte K&N) veit at det kommer i en forsegla plastembalasje merka med pre-oiled from factory (kansje ikke ordrett riktig, men ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der b230ft, k&n burde vite hva de holder på med og hvis man følger deres instrukser så burde ikke dette være noe problem. Regner med at olja er der for å filtrere de mindre partiklene og må være der. Men det er jo helt klart om at det renner og drypper av filteret så vil jo ikke det være bra for luftmengdemåleren da olja vil isolere tråden og gi feil avlesninger...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er heelt uenig med det storførti sier.. hadde folk gjort slik det er meningen det skal gjøres hadde det aldri vært noe problem. først skal en rense filteret og skylle det og sånn så det blir omtrent snøvitt(ikke mulig men så godt som hvertfall). og når en tilsetter olje, skal det være meget begrensa mengder, som tilføres nedi de "kløftene", så skal det stå å trekke til seg og "renne av seg" overskuddet.. og etter det er filter i samme kondisjon som når det var nytt. de som har kjøpt et K&N filter(ekte K&N) veit at det kommer i en forsegla plastembalasje merka med pre-oiled from factory (kansje ikke ordrett riktig, men ja

 

Men hvordan i heite kan du da si at du er helt uenig med meg?

Leste du hva jeg skrev?

kost...

 

Den type filter jeg bruker holder 60-80000 km... Mener jeg har råd å kjøpe nytt pusteapparat til bilen min etter den lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i heite kan du da si at du er helt uenig med meg?

Leste du hva jeg skrev?

kost...

 

Den type filter jeg bruker holder 60-80000 km... Mener jeg har råd å kjøpe nytt pusteapparat til bilen min etter den lengden..

 

heh jeg bare er det, om det er godt nok svar? du sier jo at "om du har lmm'en din kjær" osv.. det er bare piss.. sålenge en gjør sånn det er ment en skal med rensing/ inn-oljing på ny, så lever lmm akkurat like godt som ellers. ryktet om at ny smurte filtre spiser lmm's kommer av at folk rett å slett er alt for drøye med olja, og i tillegg ikke lar det stå å trekke/lufte før de monterer det på igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i heite kan du da si at du er helt uenig med meg?

Leste du hva jeg skrev?

kost...

 

Den type filter jeg bruker holder 60-80000 km... Mener jeg har råd å kjøpe nytt pusteapparat til bilen min etter den lengden..

 

Håper ikkje det er et åpent filter du har planer om å kjøre 80 000km med UTEN å rense det, da er det ihvertfall noen som har lurt deg...

 

Et vanlig åpent filter skal vaskes og re-oljes på ca 8000-12000 km. Det er jo ikkje snakk om å dynke det i olje! Skal bare få et dekkene lag med olje over hele filteret! Uten oljen på filteret, så er det ikke langt unna det samme som å kjøre uten luftfilter. Hindrer bare katten i å komme inn... Finstøv inn i sylinderene blir som en fin slipepasta.

 

K&N pakken med vaskemiddel og luftfilterolje er løsningen.

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår