BurnPr00f Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Hvis du har luftmengdemåleren din kjær, så bør du kjøpe nytt filter.Luftmengdemåleren tåler ikke olje. Hvis det legger seg oljefilm inne i den vil den slutte og fungere og vanligvis kortslutte.. Du får en del nye filter for prisen av 1 ny luftmengdemåler.. Dersom du smører inn med ojle, bør du vite hva du holder på med.. Det må i allefall ikke være noe mengde olje som blir smurt på. Er ikke vits å kjøpe nytt k&n-filter såsant det gamle ikke er ødelagt; da mener jeg ytre skader. -Er bare det at folka ikke har lært seg å rense filtere her, så værsågod, kjøp papirfilter. Jeg kjører med k&n på LT'en(b230fk);) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Når man skal olje ett kn filter så skal man legge neglen sinn i det området man skal lakke.å når neglen er såvidt dekt av olje er det ferdig olja. Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Ett K&N filter holder jo en million dersom det er rett montert (ikke gnisser) og du vasker og oljer det ved hvert oljeskift ex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillerovde Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Hei. Har et greenfilter som ser passe ferdig ut :p Skulle absolutt hatt en vask. Har hørt at alt med oljig og sann er bortkastet og at for å vaske skal man legge filteret i et lag med vann og tyinningsmiddel slik at skitten får trekke ut. Synest dette hørest passe brutalt ut så jeg tenkte jeg skulle for ikke å gjøre noe jeg kommer til å angre på =) Siter '94 Fiat Coupe 2.0L 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 -Er det konfilter? Eller innsatsfilter? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillerovde Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Det er et greenfilter. Er ikke sikker på hva forskjellen på de innsats og kon filter er :p Ganske newbie her =) Siter '94 Fiat Coupe 2.0L 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Innsatsfilter er de filtrene som sitter inni luftfilterboksen.. Konfilter er de filtrene som er konisk. Slik som eg har : Dette er innsats: Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Hei igjen. Tilbake til rengjøringa. Jeg har bare hatt koniske k&n-filtere for det er dem jeg synes er best, men anyway så er nok prosedyren på rengjøring den samme. 1: Spray på k&n-rensevæske og la det stå littegrann 2: Bruk strålen fra f eks dusjen som de fleste har på badet (det er dette trykket som er best for ikke å skade materialet filtrene er laget av) Også spyler man innenfra og ut på konfiltrene. (innsatsfiltere har jeg aldri rengjort, men vil tro det er samme prosedyre her og, at man spyler motsatt vei av den veien lufta går når filteret sitter på motoren. 3: Når du er ferdig med å spyle (såsant du ikke har spylt for hardt) så skal filtermaterialet være rent og pent og ikke deformert. K&N sine filtere blir mer eller mindre hvite da. 4: Da fleste har normal temperatur på baderommet, dvs litt over 20grader. La filteret tørke ca ett døgn, / til det blir helt tørt. 5: Når filteret er 100% tørt sprayer man på k&n sin filter-olje. Denne er rød av farge, så man ser hvor man har oljet. Ikke bruk for mye. Kun så filteret får en gyldenrød farge. dette må man ta litt på feelingen. Enkelte folk sier de har ødelagt sin LMM, da har de hatt på for mye olje. Jeg har aldri ødlagt noen LMM'er ved bruk av konfiltere. /!\NB/!\: BRUK KUN RENGJØRINGSMIDLER OG OLJE SOM ER BEREGNET FOR LUFTFILTERE! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.