rdl Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 har ikke audi et sånn idiot system på sin 4x4 at dem drar mest på forhjula? Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 det er vel det på de nyere modelene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by rdl har ikke audi et sånn idiot system på sin 4x4 at dem drar mest på forhjula? Gammel Quattro er konstant 4-hjulsdrift Ny Quattro er 2wd på forhjula helt til det begynner å spinne, og da slår bakhjula også inn.. Er det ikke slik? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Min A6 begynner faktisk å spinne på bakhjulene først. Men det er ikke mye spinning før forhjulene begynner. Ca 1/4 omdreining bak, så kommer forhjulene. Ekte Quattro er 50/50. Jukse Quattro, som sitter i feks A3, er i praksis forhjulstrekk helt til de begynner å spinne. Vet ikke hva som er "galt" med min siden den begynner å spinne bak først.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName[nor] Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by Ascona Quattro har ingenting med saken å gjøre, det er kun et markedsføringsnavn. "Quattro" finnes i massevis av varianter, akkurat som 4Motion til VW. I praksis er disse systemene prikk like, altså Quattro og 4Motion er det samme, men de har forskjellige navn fordi de sitter i biler av forskjellige merker. På biler med langsmontert motor vil det si: -Før -86/87 elns: 3 vanlige differensialer, mulighet for sperre på midtdiff og bakdiff, manuelle sperrer. -Fra 87/88 elns: 3 differensialer, midtdiffen er en TorSen diff som fordeler inntil 75% av momentet til en enkelt aksel, men i utgangspunktet 50/50fordeling, bakdiff har sperremulighet frem til ca 95 elns, etter dette er det automatisk sperre for bakdiff tror jeg. På biler med motoren montert feil vei (på tvers) vil det si: -Haldex, system som fordeler krefter i sanntid, og kan settes opp som produsenten vil, i VW og AUDI sammenheng vil dette stort sett si at man har tilnærmet all drift foran i utgangspunktet. Det finnes også mulighet til å "chippe" systemet, så man kan få mer drift bak dersom dette er ønskelig. En kompis har en Passat G60 Syncro,og den må spinne mye før bakdekkene begynner å spinne. Vi leika oss litt på et jorde på forrige Gatebil, og da så vi at min (Quattro) spant først bak, mens hans (syncro) spant først foran. Jeg klart enkelt å ligge breit, men han sleit litt med å få ut rumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Som du ser av posten til ascona så står det at alle biler som har motoren i rett retning,altså rett frem så har disse quattro system med eller uten torsen diff. Spørs hvilke årsmodell. En passat G60 har motoren i "feil" retning altså på tvers. Denne bilen har et system som heter syncro og er et viskose system. Dette systemet gjør at du har 2wd når du kjører vanlig, og siden motor står foran så blir det frem hjuls trekk. Når du da får behov for 4wd så gjør denne viskose koblingen at det blir overført krefter til bakhjulene. Men det skal ganske mye til for å få en syncro til å ta helt av. Å lage pirrueter med denne kan du vell bare glemme , det blir nok på snø og is. Siter Jeg er en Quattrofil Autofil Audifil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 79 kr på clas ohlson Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Takk for alle tipsene, Det var endel bra her. Var ikke så stygt å senke bilen egentlig. Trodde kanskje ikke det ble noe fint. Kanskje det er mulig å montere noe coilovers eller noe? som gjør at bilen kan justeres litt opp og ned? noen som vet noe særlig om det? kan man justere opp og ned å få samme stivheten? selv om det sikkert er ønskelig at bilen blir litt stivere når den blir lavere. Hvis det er noen flere som vil modde på noe felger så hadde det vært kult. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ODD Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by Ascona Quattro har ingenting med saken å gjøre, det er kun et markedsføringsnavn. "Quattro" finnes i massevis av varianter, akkurat som 4Motion til VW. I praksis er disse systemene prikk like, altså Quattro og 4Motion er det samme, men de har forskjellige navn fordi de sitter i biler av forskjellige merker. På biler med langsmontert motor vil det si: -Før -86/87 elns: 3 vanlige differensialer, mulighet for sperre på midtdiff og bakdiff, manuelle sperrer. -Fra 87/88 elns: 3 differensialer, midtdiffen er en TorSen diff som fordeler inntil 75% av momentet til en enkelt aksel, men i utgangspunktet 50/50fordeling, bakdiff har sperremulighet frem til ca 95 elns, etter dette er det automatisk sperre for bakdiff tror jeg. På biler med motoren montert feil vei (på tvers) vil det si: -Haldex, system som fordeler krefter i sanntid, og kan settes opp som produsenten vil, i VW og AUDI sammenheng vil dette stort sett si at man har tilnærmet all drift foran i utgangspunktet. Det finnes også mulighet til å "chippe" systemet, så man kan få mer drift bak dersom dette er ønskelig. WOW! Her imponerer Amcar folket med Audi-kunskap !?!:dude: thumpsup Stemmer nok bra dette. Frå ca 95 så er det ikkje elektronisk sperre, men bilen bruker bakbremsene til å sperre/holde lik hastigheit på bakhjulene. Fungerer ikkje så bra som manuell sperr når du først står fast. (+at ein får enorme temeraturer i abs / servo- system når ein kjører gris ein heil vinterkveld) :D Glemte og at VW har hatt sitt synkrosystem som besto av viskosekopling med frigir på biler med tverstilt motor, før 4motion kom på markedet. . Denne verka som ein framhjulstrekker til det byrja å spinne, da flytta den kreftene bak. (På pasat var synkro'n samme kontruksjon som quattro) Gunnen til at mange quattrobiler byrjer å spinne bak først er jo enkelt å greit vektfordelinga. med 50/50 i krefter og kansje 65/35 i vikt så slipperdet først bak. (heldigvis) Ellers så er det jo litt opp til sjåføren. Teknikk :D :D :D Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jackman Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Har sett litt på bilen og lagd to varianter ut av den: en med bare nye felger som jeg synes ble bra¨på Urquattro`n og et bilde til me noen andre modifikasjoner som senking, soting av ruter, stygg mafiastripe i frontruta som jeg ikke gadd å gjøre noe med seinere, sotet frontlykter, spreder og blinker`n. (Legg merke til bakgrunnen til høyre framdør :P ) Siter Gud er veien! ...bruk piggdekk. www.herregud.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Der ja :-) blåe blinkere, fant ut at jeg ikke skal sote rutene hvertfall :-). Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 urquattro med sjakk-brett, vet ikke om det ble så vellykket, men, men Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 litt store ruter kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.