Gå til innhold

hvit røyk av eksosen etter nedbremsing/motorbrems

Ranger emnet


rogern

Anbefalte innlegg

er dette normalt eller må jeg handle meg nye ringer? mistenker også litt oljeforbruk enten pga pakning/liknende eller har det noe med den hvite røyken og gjøre? har også problemer med tomgang.. hvis jeg ruser motoren på tomgang så stopper den.. den stopper også hvis jeg kjører i vanlig fart og trår inn clutchen..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røyken er:

 

Hvit - vann i forbrenninga

blå - olje i forbrenninga

svart - feil blanding

 

Hvit røyk er helt vanlig på vinteren og ellers når det er kaldt eller veldig fuktig, da det er kondens i eksosanlegget.

 

så sant så sant=)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røyken er vel grå/hvit.. en kamera av meg kjøte bak meg og sa det lukt olje når vi kjørte.. og at røyken var mer gråhvit.. uff må jeg overhale toppen da.. vis det er ventiltettningene.. kan det ikke være stemplel ringa da? som sagt så bruker motorn olje.. men har en sånn veivhusventilsjonsboks/filter fra en f motor som kanksje er litt bedre.. så at det var endel "klin" neddi den som satt på ft motorn.. kan det være at den er tett?

 

takker for svar

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røyken er vel grå/hvit.. en kamera av meg kjøte bak meg og sa det lukt olje når vi kjørte.. og at røyken var mer gråhvit.. uff må jeg overhale toppen da.. vis det er ventiltettningene.. kan det ikke være stemplel ringa da? som sagt så bruker motorn olje.. men har en sånn veivhusventilsjonsboks/filter fra en f motor som kanksje er litt bedre.. så at det var endel "klin" neddi den som satt på ft motorn.. kan det være at den er tett?

 

takker for svar

 

Da mine ventiltettninger var gåen, og jeg bytta dem, så ble det ikke noe bedre igrun, da det ble "tett" i toppen, så ble oljen pressa mellom stempel ringene, som da gjorde at den forsette å ryke, men ikke så mye.. hehe.. men den hadde gått nesten 400 km da..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår