Gå til innhold

Viktig ved kjøp av Audi 90 Coupé 2.3 20V quattro?

Ranger emnet


andrej1

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg har hått 2 sånne biler. En 1989 mod og en 1990, beggo 2 var katta i sekken, se nøye etter om det ikke ryker blått av eksosen, gjør det det så er motoren ferdig, begge minne var det. den skal ikke bruke my Olje. pass også nøye på driverk, og om diff sperra fungerer uten ulyder.

 

 

Hva er viktig å sjekke ved kjøp av en slik bil? Har sett litt på en som har gått ca 200 000 1989 som virker veldig pen, men vil helst unngå å kjøpe katta i sekken. Kom med tips og erfaringer!

Ringnes

Nissan 180SX S13.5 DRIFT

http://www.ringnesdriftsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt både en 1991 mod coupe 10v og en 1990 coupe quattro 20v.

I forhold til 10v uten quattro og 20v med quattro så er det ikke altfor stor forskjell på draget, eneste jeg merket mest forskjell på var at 20v dro bare mer og mer, mens 10v`n dabbet av.

Jeg ville kanskje vært mest obs på toppakning, reg-reim og kjølesystem. På 20v`n jeg hadde kokte kjølevæska av og til uten at jeg skjønte hvorfor, og så skjedde det at turtallet steg veldig høyt etter jeg hadde kjørt hardt med den litt.

Når du prøvekjører bilen så prøv å få startet den på kald motor, og kjør den ordentlig varm så du ser at den fungerer normalt i på både kald og varm motor. Få også kvittering på når reg-reim var skifta sist, for om den ryker så koster det deg mye ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er lenge siden regreima er byttet, toppakning i orden og kjølesystemet er fint, ingen blå røyk fra eksosen og drivverk og diff sperre er i orden. Høres det da ut som et bra kjøp? Er dette biler som blir fort ødelagte, eller er det bare det at ungdommen har slitt ut de fleste?

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er lenge siden regreima er byttet, toppakning i orden og kjølesystemet er fint, ingen blå røyk fra eksosen og drivverk og diff sperre er i orden. Høres det da ut som et bra kjøp? Er dette biler som blir fort ødelagte, eller er det bare det at ungdommen har slitt ut de fleste?

 

Hva slags utstyr følger med? bygd om til b4 front? tilstand på dekk og felger? Pris?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er B4 front, nyoverhalt girkasse, ny clutch, nesten nye bremser, 17" Brock B1 felger med Toyo dekk, 17" vinterdekk. Begge med gode mønster. Felgene skal visst være strøkne. Klima, sentrallås, alarm, skinnseter, drivverk og bil skal være i teknisk bra stand. Den har gått litt under 200 000. Prisen er 79 000,- Jeg har enda ikke ringt på bilen, så aner ikke om den er solgt. Tenkte det var greit å finne ut litt om åssen bilene var først, før jeg begynte å skaffe penger og dro ut på en lang tur for å sjekke ut bil.

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her regner jeg med:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1437235

 

Ihvertfall synes jeg denne så veldig pen ut, så synes ikke den prisen var å ille.

Men du ser han skriver 79.000,-,

Det sier meg at den går for 75.000,- om du virker seriøs for selgeren.

Om han ikke hadde vært intr i å gå ned i prisen på den hadde han skrevet 80.000,-.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig bil. Jeg synes den ser utrolig pen ut. Har sittet og siklet i hele dag. Men det er veldig viktig for meg at den bilen holder. Tenkte å ringe på den imorgen og høre. Hvordan er bensinforbruket på en slik bil forresten? Takk for tipset om prutingen ;)

 

Husker ikke helt bensinforbruker, men ligger nok oppi 0.8 - 0.9 på langkjøring, og vesentlig mer med gassing.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne på VACN Bergen Lokallag treff her på tirsdag. Pen bil!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1989 Audi Coupe 2,3l 20v Quattro selv.

Let etter oljelekasjer. Det er alltid kostbart hvis du ikke kan svinge skiftnøkkelen selv. topp-pakning, topplokk-pakning, servo osv. Finn også ut når reg reima er sist skiftet.

En annen ting er at disse bilene ofte haret problem med lysbryterne.er nok vanskelig å finne ut om de er g`åen, men sjekk om de virker!!:P Det lekker vann rundt dør pakninga mi, vet ikke om det er et vanlig probl.

Den drikker også litt bensin, spes med strak wire!

Karoseri er vel likt som på andre biler, de kan ruste litt:P

Men uansett, dette er tøffe biler såikke la meg skremme deg:P Lykke til;)

Ascona B ønskes kjøpt!

Max 15 000!

Minimalt med rust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hehe, den bilen blei min!:D er meget fornøgt, ser helt rå ut! Men det er noen småfeil på den, som det med lysbryteren, virker som at den går for langt opp, men har satt inn noe som stopper den 2mm lengre nede:)

 

Den lekker også litt vann med dørlistene, men trur jeg skal berre tette med silicon:) Men rust er det ikke på den, gått 190 000 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår