Gå til innhold

Grådig importør?! Audison

Ranger emnet

groundZero

Anbefalte innlegg

Ice har nok sine grunner for å droppe importen på Audison;)

Nei, jeg vil nå si at det er bedre at de tar seg noen kroner ekstra betalt for å holde merket hos seg, istedet for å legge prisen så lavt at man til slutt like gjerne velger å droppe merket.

så når en importør velger å holde fornuftige priser så er det kun for å dumpe priser???

Ice Audio har drevet i dette gamet i mange år og velger å prise sine produkter på et fornuftig nivå i forhold til andre land..

trust me...at de droppet Audison har INGENTING med fortjeneste å gjøre

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare for å klargjøre... Jeg har overhode ikke kritisert verken ICE Audio eller Installbay.

Jeg synes det bare er litt latterlig å komme med "kvass kritikk" mot en leverandør, bare for at prisene har gått opp...

Det er jo noe med at alle "går på" FØR priser også TILBUDS priser. Da ser det jo ut som ett kupp, hvis før prisen er langt høyere enn tilbuds prisen... Dette er forøvrig ikke lov, hvis ikke produktet har blitt solgt til "FØR" prisen (eller anbefalt utslagspris) men i stort sett alle bransjer så er det sjelden eller aldri at ett produkt har blitt solgt til anbefalt pris.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har et poeng Tor-S men hvorfor settes "veilprisen" opp da.

når utprisen fra produsenten ikke er øket kan jeg ikke forstå at utprisen fra importør skal økes med mindre hensikten er å tjene mere pr enhet

Tja.... Hvem vet... Kanskje for at kundene skal føle at de får mer igjen, når de får ett tilbud.

Jeg kan jo også poengtere at Instalbay er meget aktive når det gjelder dB Drag Racing, det er ikke Ice Audio per idag... Dette koster selvsagt penger, og noen må betale for det.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Hvem vet... Kanskje for at kundene skal føle at de får mer igjen, når de får ett tilbud.

Jeg kan jo også poengtere at Instalbay er meget aktive når det gjelder dB Drag Racing, det er ikke Ice Audio per idag... Dette koster selvsagt penger, og noen må betale for det.

Men å sette opp prisene så de kan finansiere det er jo i mine øyne bare tull! De tjener jo mer en nok penger med vanlig pris! og som jeg ser det så selger de som priser produktene sine litt rimeligere bedre og mere enn de som har prisene høye! Slik som jeg er så ser jeg etter den rimeligste plassen som har det jeg trenger og jeg vet leverer varen! ikke dem som har det dyrest pga. egenfinansiering!

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette vil jeg kalle villedende markedsføring og høyst umoralsk;)

personlig mener jeg det er et lite taktisk salgstriks å sette opp veilprisen på et allerede innarbeidet produkt i Norge.

At IB satser hardt på DBdrag er jo flott og at dette koster sjønner jeg også men sålangt kan jeg ikke se at andre importører setter opp prisene sine med 10% for at de skal delta der..det argumentet der TS faller i grus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kalle det umoralsk og villedende, jeg kaller det bisniss. Og hvem "bestemmer" dette, forhandlerne eller kundene? Se bare på hvordan Ola Nordmann oppfører seg så fort han ser ordet "salg", "tilbud" eller får hvisket "rabatt" i øret.. Dersom kundene faktisk kunne innsett at "rabatten" de får allerede er innbakt i prisen ville man kanskje fått mer Rema-tilstander, med faste lave priser uten ditt- og datt-rabatt. Jeg påstår slett ikke at Installbay gjør det, men OM de gjør det har jeg full forståelse for hvorfor...

Og ang. dette med db-drag og hvem som skal betale; Et firma lever av å tjene penger. Alt som skal betales av utgifter må fordeles på kundene, å tro noe annet er naivt. Men jeg tviler på Installbay henter disse pengene fra Audison-salg alene, det er nok bakt inn i en fast kalkyle på alle produktene.

Et par andre poeng "den andre veien" er såklart at om fortjenesten er god nok fra før av trenger man slett ikke legge på prisen for å dekke opp for de økte utgiftene. Kanskje er det til og med såpass mye ekstrareklame at regnestykket totalt sett går i pluss.

Og selv om ingen av de andre forhandlerne øker prisen med 10% for å sponse DB-drag betyr det slett ikke at ikke at ikke det er innbakt i prisen allikavel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig erfaring ?

Servicen jeg har fått av IB gutta er vel verdt 10% høyere pris på komponenter.

Det er snakk om så uendelig mye spørsmål fra min side som besvares gang på gang på gang, både før og etter salg.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorvidt noen andre ville overtatt importen eller ikke vet vel verken du eller jeg Zetec så det er det vell ingen grunn til å diskutere.

Det som er et faktum er at prisene er øket og det uten at utprisen fra produsent er økt..

tvilsomt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er et faktum er at prisene er øket og det uten at utprisen fra produsent er økt..

tvilsomt spør du meg.

Her snakker du nok fordi din kunnskap om saken. Det er selvfølgelig veldig beklagelig at prisene skal øke, men dessverre øker prisene på produktene inn til oss med 6-12% i april og det må vi ta høyde for når vi nå skal prøve å leve opp til den svært gode jobben ICE har gjort med merket i så mange år.

Grunnen vi har fått opplyst til prisøkningen er økte råmaterialkostnader, prisen på kobber og aluminium går opp inn til fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider