Gå til innhold

Eksponering av M3-artikkelen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg skal slettes ikke snakke for alle her nå, men jeg fikk meg iallefall en liten støkk når jeg kom inn på golf forumet idag.. En banner over hadde nemlig teksten "Har du lest Bilforumets artikkel om nye BMW M3?" med nokså stor skrift, og da begynte jeg å tenke.. Har det vært sånne "annonser" for en artikkel for noen annen bil enn M3? Skjønner jo selvfølgelig at artikkelen om nye BMW M3 er stort, men dere får det til å virke som Bilforumets artikkel om bilen er så mye annerledes enn andre tilsvarende artikler. En noe ledende tittel spør du meg. En slik artikkel baserer seg jo mye på uttalelser fra BMW og fakta som er oppgitt som alle journalister og leke-journalister har tilgang på, og er derfor veldig ofte noe du kunne skrevet selv.

 

Allikevel skal dere ikke se på dette som en krass kritikk, for ikke misforstå meg; jeg liker meg godt her inne og er innom mange ganger om dagen. Allikevel syns jeg de som vil lese nyheter fint kan finne frem til nyhetsforsiden selv, uten at vi skal måtte ha store bannere som linker til artiklene, noe jeg syns virker som et forsøk på å få flere til å lese de hvis de er lite besøkt.

 

Det var dagens lille skjennepreken som det sikkert kan høres ut som for noen, dog var den mer for å starte en debatt rundt slike banners.

 

Vegard

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg får starte med å fortelle meningen med den banneren. Den er i første omgang en test for oss, for å finne ut hvor populære slike annonser er, hvor mange klikk man får pr sidevisning osv.

 

At det ble laget en banner om M3 artikkelen var egentlig ganske tilfeldig :D

 

Men en ting er sikkert. Artikkeldelen og galleriet osv er ikke så mye brukt som vi håpet på. Nå er ikke alle de nye funksjoene helt optiamlisert enda, det er vi klar over, men vi synes at vi begynner å få noen gode artikler som brukerne her på forumet kan kose seg med. Hele poenget med M3 artikkelen var å se hvordan internreklame fungerer for å få brukerne til å bruke de nye funksjonene våre.

 

I fremtiden vil du nok sannsynligvis ikke se så mye M3 reklame på Golf-forumet, men vi vil nok gjøre noen grep for å prøve å integrere de nye funksjonene med forumdelen, som helt soleklart er mest populær.

 

Når det kommer til selve innholdet i artikkelen, så er jo dette en artikkel basert på pressemeldinger fra BMW, som har blitt omskrevet og fått et språk som passer inn her på Bilforumet. Men når det er sagt, hva er galt med det? Ingen har jo noen erfaringer med bilen, siden den ikke har kommet, og derfor må man jo bruke de kildene man har. Det er jo det alle som har skrevet en artikkel om den nye M3'en har gjort, men vi mener fortsatt at artikkelen er like interessant for leseren. Hvis vi kan greie å skrive en artikkel om bilen etter å ha testet den når den kommer på markedet, så hadde jo det vært utrolig tøft! Det er jo ikke mulig nå, men hvis den muligheten byr seg en gang SKAL jeg være med :D

 

Forresten, hvis du har forslag til artikler, kuule VAG prosjekter det burde lages en artikkel om osv, er det bare å rope ut! Bilforumet.no trenger flere artikler :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor skrev jeg også at dette ikke på noen måte var noen krass kritikk, men mere for å skape litt debatt rundt det. Om folk likte det også videre..

Jeg verken hatet eller elsket artikkelen (vanskelig å like en artikkel når journalisten ikke har kjørt bilen syns jeg). Og bare for å ha sagt det Christian; kildene og omskrivning av infoen derfra var det ingenting i veien med, ei heller språket i artikkelen. Var bare det at den ikke skilte seg ut noe fra andre, og jeg ville skape litt debatt rundt akkurat dette med eksponeringen. Jeg er fortsatt imponert over at Bilforumet tok en del steg videre med denne nye versjonen av forumet, og artiklene har bidratt til å gjøre siden mer seriøs syns jeg.

 

Jeg kunne vel kanskje i fremtiden ønske at artikler om VAG blir banners i VAG forumene , artikler relatert til lover og regler blir puttet i "opplysningen" forumet også videre. Resten av nyhetene, slik som f.eks nyheter om nye Ferrarier kan man gå på forsiden av forumet for å finne linken til :) Noen enige eller?

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Christian sier så er dette litt testing vi kjører i 24 timer. Vi jobber med en dynamisk bannermodul som henter ut de siste annonser/bilder/artikler i det respektive forumet du er i.

 

Surfer du feks i BMW forum så får du opp siste artikler, annonser og bilder av netopp BMW :) Og ikke VW. I VW forum får du VW ting. Cool? :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår