Gå til innhold

bensinpumpe starter ikke lenger??(dohc)

Kriss

Anbefalte innlegg

Jeg har en Sierra stv clx, med dohc motor. og en dag jeg starta den opp, gikk den tok for bensin, så dagen etter fylte jeg på 5 liter, og etter det har verken bilen eller bensinpumpa startet? noen som har en anelse om hva det kan være osv...

Håper åp hjelp

1982 - Volvo 360 (Vinterbil)

1984 - Peugeot 505 Turbo (2stk)

1989 - Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har pumpa utenfor tanken så er det jo veldig enkelt å måle om det kommer strøm dit da.

Hvis det ikke kommer strøm så er første punkt å sjekke den bryteren som slår ut hvis man kolliderer (eller sparker hardt på den for den del). Hvor denne ligger på din bil vet jeg ikke, men har sett den montert mange forskjellige plasser. Bak forskjermen (ved fotbrønnen på passasjersida), ved baklukelåsen, og i en av sidene i bagasjerommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har pumpa utenfor tanken så er det jo veldig enkelt å måle om det kommer strøm dit da.

Hvis det ikke kommer strøm så er første punkt å sjekke den bryteren som slår ut hvis man kolliderer (eller sparker hardt på den for den del). Hvor denne ligger på din bil vet jeg ikke, men har sett den montert mange forskjellige plasser. Bak forskjermen (ved fotbrønnen på passasjersida), ved baklukelåsen, og i en av sidene i bagasjerommet

på de eldste mk2 så ligger denne bryteren i hjulbrønnen i bagasjen..på nyere sitter den på høyre sparkepanel foran tror jeg det var..som braseth skriver over her..

ta å sjekk om denne har slått ut først du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider